Selasa, November 11, 2008

Usaha Tangga Kejayaan

Tengok anak dara kecik nie usaha juga nak ambik benda atas meja tu....mula2 tu dia akan minta pertolongan org dulu..tapi bila kita tak nak bagi juga kat dia, dia nanti gie cari benda untuk dia panjat dan ambik benda tu juga...mmg dia akan usaha sampai boleh...tak kira lah, kerusi kecik dia ker, bakul gie pasar ker, kalau bakul dia akan tonggengkan bakul tu dan pijak buntut bakul tu, sama juga ngan baldi...

tengoklah nie dia nak ambik benda atas meja tu tapi mmg aku tak nak bagi, last2 dia gie bilik mainan dia, ingat kan dia nak buat apa sekali tengok dia dah tarik kerusi dia untuk di panjat..dia tahu dia mmg tak sampai itu yang dia gie cari kerusi tu..
okey dah dapat perlu turun dengan hati2 nanti jatuh k...kalau jatuh nanti mama marah plak ..baik aku turun pelan2

harus pegang penyandar kerusi dengan kat nanti terlentang belakang plak


dan akhir nya aku berjaya....yeeeaaaaa..mama tak nak tolong sudah..adik boleh ambik sendiri..
tengoklah budak kecik nie yang akan usahakan juga benda yang dia nak tu....mmg berdikari sungguh....syabas adik..syabas mama sayang adik..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

aFkaR'z berkata...

benda apa yang dia nak amek tu..

apapun, memang bagus laa, ada semangat.. tak macam anak aku, tak dapek jer, meraung sekuat hati sampai kita give up... keh keh keh

nuarliesya berkata...

afkar'z
dia nak ambil sepit rambut yang besi tu.kekadang tu buat juga perangai camtu..tapi malas nak layan itu yang ambik sendiri tu.