Isnin, November 10, 2008

Tido dalam Iman

I'm back..i'm back.... lama dah aku tak mencoret ke diari maya ini....internet opis problem..biasalah....jadi hari nie aku kembali mengadap ke diari maya ini....mcm org hilang arah dibuat nyer kalau sehari tak mengadap internet...meroyan kawe....heheheheehe tak derlah sampai meroyan gitu kan....
ok ok balik pada tujuan asal....skema sikit hari nie...
hari tu tengah aku kemas2kan bilik tengah kat umah tu..angkat segala karpet setelah divakumkan....giliran untuk mop pulak...lepas mop tu aku buat keja lain pulak kat dapur....sementara nak keringkan lantai sebelum diletakkan karpet semula, Aqisya plak ikut hubby turun basuh keta kat bawah, tinggallah aku ngan Lyssa jer kat umah..biar jer Lyssa main sesorang sebab nyer aku ada keja kat dapur..dia plak baru jer mandi...mula2 tu aku dengar juga suara dia duk jerit panggil aku ma..ma..ma...bukan apa dia selalu cam tu kalau dia main apa2 ker mmg dia akan panggil kita sambil2 dia main itu tanda nyer kita tahulah dia ada.
lepas tu hari tu lama juga dia diam, aik mana pulak anak aku nie diam jer, aku panggil pun dia tak sahut..selalu kalau aku panggil jer nama atau panggilan dia, dia akan bunyi "ta" sambil jalan datang pada kita..ha sudah pi mana plak budak nie...kalau nak hilang pun dlam rumah..sekali aku tengok kat bilik tengah bagus jer dia duk landing
tengah2 main, dia boleh tertido, nampak sangat dia mmg ngantuk...
tengoklah aksi dia tido tu..macam org sujud jer kaedah nyer..dengan kaki duk kat tali beg..kelakar pun ada tengok...mungkin sejuk kut duk atas lantai simen tu, itu yang buat dia nenyak tido..aku angakt letakkan atas tilam pun dah tak sedar...kira lamalah dia tido lebih kurang 2 jam lebih..kompom terlalu ngantuk tu...
kelakarlah Alyssa nie....sekarang nie dia mmg mudah sanagt tido, kekadang tu main jer golek2 ngan kakaknya atas tilam tengok2 dia dah tido...tapi kalau siang hanya 1 kali jer tido..yang lebih nyer nak main..sebab tu kalau dia tido mmg lama..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

8 comments:

gee ryder berkata...

hehe...kelakar la alyssa ni...dgn tali begla sngkut kt kaki tu...nsb ada bantal...sng btl dia tdo ekk

nasazfrog... berkata...

ya allah ngantuk betul nampknye tuh... tido kt lantai ker tuh...

az1ra berkata...

Lawak tul la anak hang nih..
kaki sangkut tali pun takpala asalkan boleh pejam mata...
ada bantal baru nampak..bantal tu nak amik bila??Lisa nampak cam bekenan ja..kalau jumpa mesti dia usung satu umah...

nuarliesya berkata...

gee ryder,
dia mmg senang tido sekarang nie cuma nyer kalau siang sekali jerlah tapi lama

nuarliesya berkata...

nasazfrog,
a'ah atas lantai simen tu...tengah main2 tido plak

nuarliesya berkata...

az1ra,
bukan bantal baru...bantal tu sorang 2 biji kira sekarang nie tgl 3 jer...nantilah insyaAllah hujung bulan 12 nie nak balik png mungkin ambik time tu kut..yer ker lisa suka...malunya sarung bantal tak berganti..heheheheeee

DYLA berkata...

itu la dyla tgk lyza dah lama tak update. ngupernya takde line internet ek...

lawak la lyssa ni...

nuarliesya berkata...

dyla,
kalau tak mengadap tenet 1hari cam mati kutu....bosan jer