Khamis, November 27, 2008

Dah Dapat Cleaner

Ah lega rumah aku dah cuci..aku dah dapat mak cik cleaner untuk bersihkan umah aku nie....
biasalahkan..hubby pun dah nak balik jadi aku kena clearkan umah bagi bersih-bersih sikit...bukan apa takut nanti hubby terkejut plak kalau dia masuk umah dia terpikir masuk umah dia ker masuk stor pembuangan sampahkan....almaklumlah umah selalu bersepah dikerjakan 2 putri nyer tu...aku kemas kat sini diaorg selerak kan kat sana, aku kemas sana diaorg selerakkan sini..pendek kata mmg tak pernah nyer nak clear umah tu..dah macam tongkang pecah...
jadi nyer aku pun kekadang tu tak sempat nak kemaskan umah letih dengan keja lagi....aku planning nak ambik makcik cleaner untuk kemaskan umah dan cuci umah aku kasi bersih..dan sekarang aku dah dapat 2 orang....
kenalkan ini dia makcik cleaner aku...........
eh banyak nyer sampah, pasir, debu umah cik puan nie..tak pernah cuci ker..atau takpernah sapu ker?..mmg dasar pemalas punya pompuan..
Tengok atas nie pun banyak debu2...rumah ker apa nie...kalau camnie punya keja harus aku minta gaji lebih sikit nie....

Ya Allah, buku-buku pun bukan nak simpan tempat dia balik, lepas baca biar bersepah cam tu jer...ini semua nyusahkan aku nak kena kutip buku2 nie..

buang jerlah buku nie..ada ker baca buku komik cam nie..
( tolong abaikan yang kaki sikit tu yer)


Penat nyer kemas umah cik puan nie...dah la bersepah, pastu tak sedaiakn aku minum ker apa ker....kali nie jer aku kemaskan umah dia lain kali jgn haraplah...mengantuklah pulak mata nie..
please!!!! jangan ambik gambar aku puan..aku janji tak merungut lagi untuk cuci rumah puan...


ini asst.cleaner aku, cleaner nie bahagian cuci dapur yer...keja dia dah settle itu yang duk membaca tu...


akhirnya tugas ini diserahkan kepada cleaner kedua ini coz makcik cleaner yang kecik tadi tu banyak sangat merungut..jadi aku dah sita dia dari buat keja kat umah aku nie..



nanti aku sambung lagi pasai cleaner aku nie sambil buat keja ada ker plak diaorng boleh duk berjoget menari...aku bayar gaji suh cuci umah aku last2 diaorng menari plak...so tunggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.......
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

7 comments:

gee ryder berkata...

hehe...lawakla cleaner ni..
rajin tul...bagus2..yg asst nye tu siap pakai sarung lengan lg...kemain

aFkaR'z berkata...

waaaaaaaaaaah... dah leh harap!! bagus, mak dia leh goyang kaki...

nak tambah lagi sorang tak, cleaner lelaki, ada kat sini, rajeeen puan!

DYLA berkata...

lieza,
untung tul la dpt 2 cleaner yg comel2 tu......

yg asik merungut tu , sumbat je botol susu.. hehehhe

JuJue berkata...

pinjam makcik cleaner comei ni leh tak? sawang byk ni kat siling...tapi sampai ke makcik oii??

nuarliesya berkata...

kak gee,
rajin betui..ass.tu mula jer goyang kaki last2 kena turun padang juga..hahahaha..

afkar'z,
cleaner lelaki boleh juga suruh basuh kan keta kan...dah lama tak cuci kereta..ok suruh dia hantar resume besertakan gambar ukuran 8R sekali yer..

nuarliesya berkata...

dyla,
itulah...kurang2 nyer boleh rilek 10 saat..

nuarliesya berkata...

jujue,
nak pinjam jer ker..tapi mahai sikit bayaran dia tu ...sawang siling tu kompom kena pakai tangga yang habis tinggi nyer..kihkihkihkih..