Selasa, November 18, 2008

Jalan2 nursery cari pokok

Sabtu pagi2 tu hubby dah siap2 ajak aku gie klinik...kata nyer kalau tak baik nanti tak boleh kuar gie garden tengok pokok bunga...sebab mlm tu hubby ada cakap nak gie cari bunga ros untuk letakkan kat umah...biasalah hubby nie lebih kurang minat juga dengan tanam menanam nie....bab2 itu dia mmg rajin..so pagi tu diaajak aku gi klinik juga...aku nie biasalah mmg tak suka dengan makan ubat2 nie...apa ntah lagi bab nak jumpa doktor...aku makan ubat TERPAKSA pun dulu disebabkan mengandung ngan berpantang...itu pun main aci cilut cak..kekadang makan kekadang tak..hehheheeee..tak soka tak soka lah kan....bila hubby cakap jomlah gi klinik aku terus cakap "tak per dia pandai datang nanti dia pandailah balik nyer..." maksud nyer pandai nyer demam itu datang nanti dia baiklah..."habis kalau dia tak nak balik cam ner?" hubby dah mula nak bebel2 dah.....oklah jom...malas nak dengar bising2 nie..aku pun siaplah untuk ke klinik...

ptg tu dah rasa ok dah....so hubby tanya nak tak gie nursery cari pokok...kalau bab jalan cepat aku nie..sakit pun dah baik...heeee...so siap2 gie jenjalan sambil cari pokok....

weouls gie satu nursery nie kat jalan nak ke TC...mmg best pokok2 dia murah jer dan cantek2...

sebenarnyer hubby nak cari pokok bunga ros yang mini tu..kira dia tak lah tinggi sangat..kebetulan kat situ baru jer sampai bunga ros mini yang hubby cari tu..tapi tak banyak warna yang sampai, cuma warna merah nak ros tu dengan kuning jer...

Aqisya dah tak nak jalan dia suh abah nyer dukung jer...dia pun masih ada lagi sisa2 demam tu..

ha nie lah ros mini tu..hubby pilih warna merah ros nie..cantik sanagt..banyak pulak bunga dia...bunga dia nie thn lebih kurang dalam 3 minggu...kategori pokok reneklah juga nie..


ini pun budak yang ada sisa demam dengan mama nyer..see nampak cam muka org tak sihat ker? harus control beb...


tetiba aku terpandang bunga orkid nie..Ya Allahhhhhhhhhh cantek nyer bunga dia....aku tak der lagi koleksi bunga cam nie...berkenan nyer tgk...rasa cam nak beli jer tapi dah tak cukup ruang nak gantung...tunggu dululah planning tu nanti nak angkut bawa balik umah mak aku jer yang ada kat umah tu....bunga dia besar2..itu yang nampak menarik sangat tu..



ini pun cantik juga..aku pun tak der lagi jenis nie..murah jer rega dia satu pasu nie dlam 23 hinggit...tapi oklah kan bunga dia thn lama sebulan lebih..lagi plak penjagaan dia senang jer...tunggulah dapat gaji nanti aku nak serbat..sekarang nie poket dah nipis dah tak boleh nk membazir sanagt....heheheh membazir ker?tak per tak per tunggu gaji lah senangkan..kita angut 2 3 4 pasu nanti..searang nie kita tumpu pada bunga ros yang hubby nak cari tu...



nanti bila dah cantek dan tersusun segala bunga milik taman mini di balkoni umah aku aku tunjukkan pic dia..searang dalam proses untuk mengindahkan denagn pelbagai pokok2 bunga yang menarik....tapikan uols hari tukan lepas jer amkan ubat tu aku rasa cam ok jer..tapi hari ahad hubby dah nak balik tu aku rasa cam nak demam balik sampaialh sekarang sisa2 tu masih ada lagi....tapi taklah teruk sanagt kira oklah dari ari jumaat ari tu..tapi yang tak best nyer mgu nie hubby tak boleh balik...sebab isnin dan selasa depan dia ada final exam..tak sabar nak tgu jumaat depan 28/11/2008 hubby dah selesai kursus dan dah pulang kepangkuan kami anak beranak..heheheheeeee...moga2 hubby lulus dengan cemerlang nyer dalam exam dan kursus ini..uols doa2kan lah sama yer..amin....



MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

5 comments:

gee ryder berkata...

cantikla orkid tu...belila...
k.g pn ada gak orkid gitu tp plastik punye sbb mls nk jaga hehe...

DYLA berkata...

liza,
cantek la orked liza.... dyla mmg minat orked tu.. tpi bela yg plastik jer.. hehehhe...

ish aqisya tu manja nya minath ayah dia dukung plak..

nuarliesya berkata...

kak gee,
itulah tgu minggu depan nak beli bagi masyuk gaji dulu..cantek sanagt tgk...senangkan kalu jaga yang plastik..

dyla,
Qisya tu mmg cam tu,kalau dia mai malas nak jalan kenalah berdukung..

az1ra berkata...

Betul Cik Liza ooi..
yang plastik tu senang jaga dan confirm tak layu...berbunga sepanjang mase hehehehe

nuarliesya berkata...

az1ra,
betui tu cuma kena lap selalu lah berhabukkan...