Selasa, November 18, 2008

Aku gagahkan diri untuk update

Hai uols..aku dah kembali....heeee...bukan aku tak nak update tapi kesihatan aku tak mengizinkan..keja aku nak tido jer..alahai sakit badan segala....entry lepas aku ada citerkan yang jumaat last week aku rasa cam nak demam jer...sengal2 badan segala..jadi kesihatan aku sampai ke hari nie mmg tak ok lagi..masih ada sisa2 selsema , batuk dan demam..
Jumaat lepas tngahri tu aku call hubby, biasalah kan kalau jumaat pasti kena call tanya balik ke tak mgu tu...mgu nie tak boleh balik dah sebab dah nak final isnin depan...
Aku : salam abang
hubby :waalaikum salam sayang..
aku: abang balik tak hari nie?
hubby: tak tahu lagi..eh naper suara lain jer? nangis ker?
aku : taklah, selsema sikit jer..naper abang dengar lain ker?
hubby:a'ah macam bunyi sengau2 cam tu...bila lagi selsema nie?
aku: hari nie baru rasa2 cam nak demam..sakit badan semua...abang balik ker tak ari nie
hubby: nntilah abang bagi tahu lain..abang nak siap2 gie semayang jumaat dulu..jgn lupa tu apa2 makan ubat nanti melarat plak sakit tu.
aku: ok, bye abang
hubby:bye sayang..
lebih kurang cam tulah perbualan nyer...
ptg tu lepas balik keja mmg rasa dah flat sangat rasa cam nak baring jer..sampai umah aku mandi2 dulu baru gie ambik anak2...dah gie ambik anak2 tu sampai umah jer terus cari sweater, siap pakai stokin kaki lagi..bentang toto.mainlah anak2 mama tak larat nak baring kejap...aku tertido terus...
tetiba Qisya panggil cakap ada org ketuk pintu...dengan tak bermaya nyer aku gagah juga buka pintu..sekali tengok hubby balik....uwaaaaaaaaaaa terus nangis kat situ sebab rasa cam ntah terharu plak..aku nie dalam brutal2 pun kalau bab sakit mmg manja sikit..
hubby pun kesian tengok aku dia kata,dengan berbungkus dengan selimut, dengan bersweater lagi...badan aku mmg panas...tapi sian juga kat hubby aku tak sediakan apa2 untuk dia makan..selalu nyer kalau dia balik aku akan masak,tapi malam tu hubby pulak yang kena masakkan bubur untuk aku...heheheheee bila lagi kan nak bermanja..anak2 pun tak berapa sihat lagi..jadi nyer dia terpaksa menjaga 3 putri hati nyer...
lagi pun dia mmg tahu aku nie susah sikit nak demam segala...tapi bila dah mula demam alamat nyer mmg teruklah..kekadang sampai tak boleh nak bangun langsung..sebab tu bila dia dengar aku cakap nak demam jer dia mmg kena balik juga walaupun keja banyak kat sana..dia tahu kalau aku dah demam kompom aku dah tak peduli anak2 segala....keja aku nak baring jer...
tetiba dalam area kul 9mlm camtu aku boleh plak teringin nak makan buah durian....teringin sangat nak makan...mengalahkan org ngidam gitu..tapi org ngidam pun tak cam tu...kebetulan ptg tu aku balik dari keja mmg aku nampak ada org jual buah durian tu kat trafic light permatang badak tu...jadi nyer aku bagitaulah hubby....dia pun kuarlah membeli nyer dah kata bini teringin sangat nak makan...nasib baiklah ada rezeki...tapi mmg tau mulut nie kalau demam jer nak makan macam2 pada hal tak makan pun..hubby belikan durian mlm tu aku jamah sikit jer 1 ulas pun tak habis...last2 hubby juga makan...biasalahkan org kalau dah sakit nie kena layankan juga..heheheheee.....apa2 pun malam tu aku mmg tak boleh tido sanagt sebab hidung aku tersumbat....mmg susah nak tido...hari nie pun hidung aku still lagi selsema..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

DYLA berkata...

lain mcm je dgrnya bunyik demam ni....

nuarliesya berkata...

dyla,
hehehehe tak der apa2 demam biasa jer..jgn kata saya ngandung yer...rehat kejap lotih dah dengan 2 puteri nie....