Selasa, November 25, 2008

Tak boleh kongsi Ok

No share share ok...tengoklah nak minum macamlah dia boleh habiskan...padahal tak habis pun....
kebetulan semalam masa aku gie ambik anak2 kat umah ngasuh tengok ada pakcik jual ABC naik lori tu jual kat umah ngasuh tu...dah lama dah dia tak jual nyer...so mmg sedaplah ABC dia murah jer RM1..jadi semalam tu aku pun belilah konon nyer nak share dengan Qisya..last2 si kcik nie punya mengamuk nak ABC tu....
si kakak pun dengan baik hati nyer bagilah kat adik dia...pada hal si adik tu bukan nak minum sangat nak main jer lebih..tak per biar dia puas dulu nanti dia tgllah....




mula2 tu dia tak sedut air tu sebab ais dia tak betui2 cair lagikan jadi dia pun tariklah straw besar tu kuar dan isap kan hujung straw tu..."dap" bunyi pun...very clever girl..dia tahu kalau sedut pun susah nak naik...




bila dia rasa dah nampak cam berair sikit barulah dia mula sedut guna straw tu..bila air tu dah naik dan masuk mulut dia dia gelak suka..pastu datang kat org pegang pipi kita nak bagi tau tangan dia sejuk.....macam2lah ko ni Lyssa..



last2 bukan nyer nak minum pun dia suka duk pegang2 sejuk bekas tu....tumpah jer lebih dari masuk mulut...tapi bila kita ambik mulalah meraung nyer tu...biar lama sikit barulah ok..dia tahu dah tak sejuk dah pun baru dia bagi kat kakak dia...Aqisya dia tahu dah tak sejuk last dia suh buh dalam peti dulu....heheheheeee..sory yer abang..keteringinan jer nak minum ABC nie...tapi bukan selalu yer.....

Hubby tak bagi sangat aku minum ais sebab nyer nanti aku cepat terkena jangkitan sakit tekak dan juga lenguh badan2...heheheheheee....apantah lagi bagi anak2...kalau jarang2 tu tak perlah...

tapi bagus juga untuk org yang nak berdiet jgn minum air ais/batu..salah satu untuk diet adalah jgn minum ais...aku mmg percaya sebab aku dah praktis dan dah dapat hasil nyer.....

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

4 comments:

DYLA berkata...

liza,
tul yer kalau nak diet jgn minum ais batu?

dyla ni hantu ais, patut la gumuk jer...

kalau la tak minum ais, ishhh tak dpt bygkan mesti muka suram.. hehe

nuarliesya berkata...

dyla,
mmg betui sebab lieza buat masa nak kawin dulu...dulu berat lieza jgn mimpilah nak 55kg kebawah...lieza mmg gumuks dulu kaalu tak caya tanya az1ra,planning nak makan ubat diet untuk kurus..jumpa doktor dia nasihatkan jgn minum ais..selama 3 bulan lieza pantang langsung x minum ais mmg berat badan lieza turun..sampai sekarang lieza mmg jarang minum ais..

dyla cubalah dulu...lama2 ok nyer

gee ryder berkata...

kemain lg c kecik ni ye nk bolot sorg...
ais tu la yg menybbkn perut buncit kan...

lieza kena tag

nuarliesya berkata...

kak gee,

ya betui ais yang memboncitkan perut.

oh kena tag yer tak per tak per..akan diuruskan.