Isnin, Oktober 13, 2008

Akhirnya menjadi juga kali nie

Akhirnya balik juga weouls ke Jerantut....mula2 planning nak balik 2 3 hari sebelum raya...cancel last minit..then nak balik masa ontheway balik dari png ke kuantan..pun cancel..last2 balik juga weekend nie...
Jerantut umah MIL aku..merangkap mak hubby...weouls balik tido semalam jer....tak perkan janji balik juga....cuma nyer masa untuk balik jer tak tentu..biasalah keje cam hubby nie tak tentu keja nyer..kejap2 outstation....salahkan hubby juga..hheheheeee..aku no halnyerlah..any time..
apa yang Aqisya dan abahnya main tuuuuuu...

sabtu pagi, mmg tak plan nk kemana2 pun so weouls buat keputusan balik Jerantut jer...nak beraya umah sedara mara blah hubby plak....nama pun masih dalam bulan syawal lagi kan....perjalanan dari kuantan ke jerantut taklah jauh sangat cuma 2 jam jer perjalannya....
tapi aku tetap tak seronok balik sana....bukan apa...kaalu balik sana jer kompomlah anak2 aku buat perangai..jgn kata si Alyssa jer buat perangai..sekali ngan Aqisya lagi buat perangai..nak berkepit jer..nak makan susah nak kencing apantah lagi..aku pun hairan naper jadi cam tu..mungkin sebab diaorg jarang tgk family belah hubby kut....
yang pakai tudung warna kelabu tulah MIL aku....still young lagi.., yang tudung hitam tu adik ipar aku....dia nie pendiam sikit..sepatah tanya sepatah jawabbb..barangkali ada berlian kut dalam mulut dia hehehehehehe..kutuk adik ipar sendiri tak per.


ini aku dengan muka selebeh nyer..sambil memangku Alyssa yang nyenyak tido tu..dan disebelah, Aqisya yang tahan mata siap main belon lagi....tapi jgn haraplah MIL aku nak pegang..lepas hubby, aku,lepas aku hubby dia nak berkepit nyer...


duk menunggu ketibaan keretapilah nie.
mungkinlah org kata tak kenal maka tak cintakan..sebenar nya MIL aku nie mmg tak rapat sanagt ngan cucunya...mungkin sebab dia tak jaga hubby aku dari kecik...dia tinggalkan hubby dari umur hubby 5 hari kemudian di jaga oleh datuk dan nenek hubby belah bapa kat kelantan..kira nya dia dah bercerai ngan bapak hubbylah..masing2 bawa haluan sendiri dan berkahwin lain..so hubby nie anak tunggal....jadi nyer anak2 aku mmg tak nak langsung dengan MIL aku n family...nak kata kami jarang balik sana, balik juga..tapi mmg berbeza ngan keluarga aku...kalau sebut saja nak balik umah tok ayah kat penang..si Aqisyalah sibuk2 jer duk sebut tok ayah, alik ampong....mungkin juga setengah org cakap budak2 nie dia ada sense sikit..kalau org tak pedulikan dia, dia mmg tak rapat....
kira habis jugalh weouls beraya..tapi aku nyer malas datang untuk snap gambar, tak ambiklah gamabr2 semua..cuma malam nyer weouls gie hantar MIL ,FIL (bapak tirilah),nenek, adik (tiri juga satu mak lain bapak)kat stetsen keretapi jerantut..kebetulan diaorang tu nak ke Kelantan..ntah kata nyer nak gie berubat nenek tu..naper pun aku tak tahulah..tengok cam ok jer tak tahulah kalau2 sakit dalaman nie...dioarng naik keretapi kul 11.37 minit malam, so kena ikut atas arahan hubby sebab nk temankan dia balik nanti dah ler gelap hubby tu mata pun dah tak larat nak buka, letih dan ngantuk..dah maklah katakan kena juga berkorban..tapi weouls sempat juga beraya siang2 tu.....malam tu Aqisya still mata ok lagi...tapi Alyssa naik2 jer keta terus tido.....jadi nyer gamabr pun taklah banyak sanagt..mana yang sempat jer..lagi plak ntah aku rasa cam maals jer nak bergambar..tetiba...
pssstttt....ppssstttt....nak tahu tak seumur hidup aku, aku tak pernah naik keretapi....teringin sangat...keretapi bukit bendera ngan keretapi funfair pernahlah naik..bila agak nyer nak dapat naik keretapi nie haaaaaaaa..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

6 comments:

gee ryder berkata...

awat adik ipaq hang lagu tu...kelakar lak...yela kalo dh mil pn xrapat, ank pn turut samala kan..

komuter pn xpnh naik ke?

nuarliesya berkata...

gee ryder,
nak taulah nak kata cam ner..mmg depa style tu..tak bercakap ngan org..

komuter pernah la naik....tapi keretapi yang gie jejauh nie...cam kl to png ker...

intanjameel berkata...

salaam,
pasal gambar kat header vp tu, semuanya saya pakai scrapblog.com.
senagje, gambar2 tu semua adalah sticker. kena guna streamyx baru loading cepat.

Aleeya berkata...

he he seumur idop tak penah naik ketapi he he, nape tak amik gambo ketapi tu..

nuarliesya berkata...

intanjameel,
ok tq..saya akan cuba

nuarliesya berkata...

aleeya,
hehehehe tak pernah pun..komuter adalah..dah ambik gamabr tapi terdelete lah plak...siankan..tetiba jer jadi jakun no..