Rabu, Oktober 29, 2008

Nak senyap harus beri umpan dulu

Jom jalan-jalan cari penat...
kebetulan hubby dah balik plak tu janji nak bawa anak2 dia jenjalankan...sambil2 tu terjah beli barang dapur, susu pampers Aqisya dan Alyssa....ahad ptg weouls gie terjah carrefour kuantan kat ECM...org punyalah ramai...biasalah kan cuti hujung minggu bersambung ngan cuti deepavali itu yang ramai sangat manusia kuar tu....
Aqisya dan Alyssa biasalah mmg kena duk dalam troly kalau kuar gie shopping kompleks..bukan apa aku malas nak kejar2 diaorng tu..bukan tahu duk diam kalau di biarkan berjalan sendiri...sebab tu aku suka gie tempat2 yang ada troly senang nak kontrol diaorng tapi dengan syarat harus ada umpan supaya duk diam dalam tu...kalau tidak diaorng bising nak turun jenjalan sendiri..tapi kekadang tu tak kena juga umpan.. terpaksa juga kejar2 diaorng..Qisya ok lagi boleh lagi kalau kita ak pegang2kan dia..sebab dia dah paham benda boleh dengan tidak boleh kan..tapi Lyssa dia baru dapat kaki apa lagi berjalan jgn sapa nak peganglah..seolah2 dia tu dah besar..ikut kaki diajerlah mana dia nak pergi..risau jugakan tempat2 org ramai nie dalam sekelip mata mcm2 boleh jadi...aku malas nak usung stroller...

penat2 jenjalan weouls terjah masuk laksa shack..tapi org punya lah ramai..main ngan tekak rasa nak makan juga tak kiralah ramai ker tak..tapi pic tak sempat nak snap..lapar punya pasai plak tu ramai org malas nak snap...
hari tu berjaya umpankan Qisya dn Lyssa denagn bebola ketam dan nuget..jadi nyer aman lah diaorng duk dalam troly tu..senanglah mama nak tolak diaorang..

Qisya kusyuk membelek nuget nyer dan Lyssa sempat lagi buat aksi chak dia tu.

mereka telah mengena umpan yang diberikan harus duk diam2 yer...




sambil2 tu weouls duk servey lappy untuk adik aku tu...dia minta tolong tgk kat sini kalau2 ada yang murah sikit dari sana ker....org kata sambil selam sambil minum airlah yer tak...kira hari tu sepanjang weouls jenjalan kat ECM tu Qisya dan Lyssa baik jer duk dalam troly tu....oleh kerana diaorng budak baik aku pun belikan diaorng toys sorang satu masa kat ECM tu..bukan main bising lagi mulut lyssa minta nak pegang toys dia tu..tak sempat nak snap toys baru diaorng nanti aku snapkan yer...kebetulan juga mmg nak cari barang mainan baru untuk diaorang kan...

anak mamakan baik2 so bolehlah mama bawa jenjalan selalu yer

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

6 comments:

DYLA berkata...

oh ingatkan kne umpan toy, rupenya nugget. khusuk tul dorang mkn nugget tu... senang la kije mcm nie..

AzurA berkata...

sekang ni memang kat sume carrefour ada laksa shack eh??

nuarliesya berkata...

dyla,
kalau toy kejap jer umpan nyer..lepas tu diaorg baut lagi..kalau umpan makanan nie lambat sikit habis nyer...senanglah kija mama nyer nak tgk apa2..hhehehe

nuarliesya berkata...

azura,
tak tahulah plak kalau yang tu..tapi kat ECM nie mmg ada...johny pun ada...liezar rasa bukan carrefour jer...kat mall mana2 pun ada jg kut, sebab masa gie jusco png hari tu ada laksa shack nie..

gee ryder berkata...

erm sng dua² mkn duk dlm troly diam²...sng keje mamanye jugak kan..

k.g bru sekali g ecm tu..

nuarliesya berkata...

kak gee,
itulah itu kira mood oklah tu

tak der benda sangat kat situ.sama jer cam kuantan prade..tapi org kata ok sikitlah dari kuantan prade