Jumaat, Januari 16, 2009

Sikecil Yang Aktif

Tersangatlah lasak dan aktif nyer budak kecik nie sekarang tau....kekadang tu aku sendiri pun dah naik menyebai dengan kerenah nyer...sekarang nie kalau nak siapkan dia punyalah susah nyer..nak pakaikan baju pun ambik masa 2 3 minit baru boleh pakai..dia nampak kita pegang baju semua dia sini dah lari dulu lagi..dah habis satu bab. dah siap pakai baju semua,bab nak sikatkan rambut dan pakaikan bedak...
kalau dia tgk kita pegangkan getah rambut, sikat dan bedak..cepat2 dia lari...masuk bilik tak kena, ke dapurlah..kat hall lah..dari nak cepat dah jadi lambat dah keja nyer....kekadang tu angin juga aku..yang dia suka jer sambil gelak2 lari...kekadang tu nak gelak pun ada. dia buat main2 jer..
tengok nie..buat2 baringlah tak nak bagi org sikat rambut dia...

betapa serabutnya rambut dia..mula ingat nak potong, tapi bila pikir2 balik rambut dia dah halus, buat lambat nyer tumbuh lagilah haru....biarkan jerlah..


ada saja benda yang dia nak buat,mmg aktif..seminit pun susah nak duk diam...



tapi kalau aktif pun tak salah bermakna takderlah sakit nyer..tapi kalau dah aktif cam nie selalu mau nyer kurus mama ko Lyssa...ok juga mama nak kuruslah Lyssa...
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi



6 comments:

gee ryder berkata...

mmg aktif lyssa ni...kalo aqeel jmpe mau dia suka bkwn ni...sbb dia pn sama naik

nuarliesya berkata...

gee,
kalau berjumpa jer diaorng nie rasa nyer tak dan nak duduk kita dibuatnya...

DYLA berkata...

hehehhehe, jgn ingat laki je lasak ye lieza? sabar je la... tu yg mama maintain tu..

nuarliesya berkata...

dyla,
itulah ingatkan pompuan tak lah lasak sangat...sama juga...maintain apa tu dyla?maintain badan ker..ohhh nnnoooooo..naik juga bdan nie.

green apple berkata...

kalau la celah kangkang tersangkut kat batang rotan tu, mak aiiiiiiiiiiiiiii. konfem menjerit ok.

nuarliesya berkata...

green Apple,
itulah yang takut tu..tapi diaorg nie bukan pikir nak sakit pun pikir naik main jer..