Selasa, Januari 06, 2009

Santai kejap yer

1 week sebelum weouls balik ke penang mak ngan adik2 aku ada datang umah aku lebih kurang 1minggu jugalah diaorg kat sini...mak akulah dah tak sabar nak jumpa cucu2 ngan anak menantu nyer....dia cakap tido malam asyik duk mimpikan anak2 aku jer itu yang dia tak peduli nak datang juga tu....bila aku suruh dia duk lama sikit tunggu balik dengan kami jer dia tak nak plak...tak perlah janji dia dah puaskan hati nyer dapat tengok cucu2...tapi aku tak banyak sangat bawa mak aku jenajlan kali nie sebab nyer aku kerja..nak ambik cuti pun dah tak boleh sebab aku dah apply untuk cuti 1 mgu krismas tu...
kebetulan hari tu aku EL lah katakan aku bawa diaorg jenjalan jugalah tapi tak kemana pun sebab cuaca hujan...
masa nie weouls bawa mak aku gie jenjalan lepak2 kat TC...sambil ambik udara malam dan menikmati angin sepoi2 bahasa gitu...nak bergamabr dengan Alyssa cukup susah, dia sibuk nak turun berlari sendiri...
ketara nyer kekentotkan aku kan...ketinggian aku hanya paras bahu hubby jer..

Aqisya? jangan tanyalah dia dah tak peduli kamera ker apa ker..dia sibuk duk main buai dengan makcik dan maksu nyer...


Aqisya kalau dah nampak mainan segala nie mmg tak peduli makan semua dah..yang dia tahu nak main jer..masa naik buai tu siap boleh nyanyi2 lagi...dia suka nyanyi lagu "buai aju aju ampai potok cena"..........dah la teloq kuat plak tu....semua org duk sengih2 tengok dia...

inilah budak yang tak mahu dipegang, dia nak bebas seperti org lain juga...ikut jer kemana kaki dia nak tuju..puas kita yang mengikutnyerlah...penat...penat...


bila dah letih berjalan berehat sebentar dengan mak tok nyer...tengok tu mak aku pun tak larat nak kepung dia...dia bukan bagi org pegang dia pun..dia rasa cam dia tu dah besar agak nyer..pada hal masih cenonet lagi..kihkihkih..


dah puas mainlah tu, itu yang duk berehat sekejap ...
weouls lepak kat situ lama lah juga..tengok org main layang2 yang berlampu...seronok jer..tak terasa pun masa berlalu..tapi sejuk nyer hanya tuhan yang tahu...mmg sejuk sesangat..tapi sejuk tu akan hilang bila mengejar alyssa dan aqisya berlari2...ponat wehhhhhhhhhh..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: