Khamis, Julai 17, 2008

Lalainyer aku sampai anak jadi mangsa

Tgklah mata si Alyssa tu...nampak tak merah2 bawah mata tu...mata dia pun dah nampak cam sepet2 sikit....sian dia..tetiba jadi mangsa dera...tapi ini bukan kerja pengasuh nyer...masa aku ambik Lyssa dari rumah pengasuh still ok lagi..tapi ini adalah atas kelalaian aku..pleasa blame me ok....



aku biarkan Lyssa bermain dengan kakak nyer...aku cuma tinggal kejap jer ke dapur basuh tangan..tetiba dengar dia nangis..biasalah ingatkan kakak dia ngusik ker apa ker sebab nyer nangis dia cam biasa jer taklah cam org sakit...aku pun berbunyilah "kakak tengok adik jap jgn ngusik adik"..denagr plak si kakak cakap "cian2 adik...puh puh puh....nyap nyap.."sekali aku gie tgk naaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh tgk..bawah mata adik dah merah...rupa2 nyer adik jatuh dari meja kecik tu..biasalah kan uols pun pernah tgk kan entry sebelum nie yang dia suka panjat2 tu..inilah akibat nyer..pada hal masa aku tgl dia ngan kakak dia tu baguih jer duk main kat bawah..tetiba jer dia memanjat tu..



tgkkkkkkkk cam budak kena derakan....tanya kakak dia naper adik kakak?kakak cakap "adik atuh mama..." kena meja...cian kan..inilah kalau dah kita sendri lalaikan...budak2 masa nielah diaorg tengah aktif dan suka memanjat2..mmg selalu kena monitor kan...masa jatuh nie hubby plak tak der keja...balik mlm tu aku cam biasa minta maaf dulu nak cover..pastu baru cakap...sekali dia tgk...haaaaaaaaaaa mata anak dia dah lebam...sebab masa dia balik tu Lyssa dah tido...tapi aku cakap aku dah tuamkan dengan kain dan dah sapu minyak...mmg aku ngaku aku bersalah...terharu sesangat....kalau org tgk mesti org cakap aku yang dera anak.....sory sayang mama tak buat lagi camtu..mama akan sentiasa monitor anak2 mama...




MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

~dyla~ berkata...

ala shiannya dia....babap mama tue....

nuarliesya berkata...

dyla,
itulah rasa nyesal sangat...cian jer tgk..tapi sekarang dah ok..