Rabu, Julai 09, 2008

Kalau cam nie puasa setahun pun tak per

Best..best..best...beeeesssssttttt...
uols nak tahu 2 3 hari nie aku dah jadi seperti raja....semua keja rumah tak perlu dibuat..masak tak payah semua tak payah la..kira balik keja tu,mandi manda semua..rileks jer cukup time org panggil makan..nak tahu kenapa?..hahaha aku dah ambik pembantu rumah..tapi untuk sementara jer...kebetulan plak sekarang nie aku tengah bertungkus lumus menggantikan posa yang thn lepas..gile wei 30 hari tu..beranak punya pasal..masa time tu bestlah org posa kita melantak jer..la nie azablah nak menggantikan nyer..nasib baiklah aku dah buat dah sikit2 bulan2 yang lepas..kira sekarang nie nak menghabiskan sebahagian lagi...kira campur yang hari nie nyer tgllah baki lagi 12 hari lagi...mak oiii banyak lagi tu..tapi tak per perlahan2 gantikan cam ner pun kena bagi habis juga bulan nie kebetulan bulan Rejab yang mulia niekan...
setiap ptg paman (gelaran bagi pembantu rumah aku)jgn silap uols aku tak ambik pembantu rumah pompuan tau...aku ambik lelaki tak cerewet sangat kalau kita suh buat keja....alah cam citer MR MAMA tu kat tv3 setiap selasa 10 malam...setiap ptg sebelum balik keja aku pasti call paman cakap nak masak apa hari nie untuk berbuka,cukup time makanan dah terhidang...best nyer alangkah indah nyer hidup..kalau cam nie nyer kes setahun posa pun takper..rilek jer...
semalam paman masak bihun singapore alah yang bihun putih tu..wahhhhhhhhh terangkat habis sedap lagi plak tu...ptg nie paman nak masak apa yer...alamak larikkksssss..paman dah mula perasan yang aku menceritakan kisah nyer....ampun pak ampun....

nielah paman aku (hubby) bertungkus lumus memasak untuk puan nyer berbuka..hehehehe jgn marah yer B...bila lagikan nak jadi suami mithali manalah tahu kut2 thn depan dicalonkan kan...



taaadaaaaaaaa dah siap pun...marvelous..mmg sedap cakap secara jujur nie...tak cukup rasa makan..cam nak suruh masak lain jer...(kasi up sikit)..tapi iklas B mmg sedap.


haaaa dengan ada nyer cabai kicap nie lagi lah terangkat nyer...makan dah tak hingat donia dah...tima kacih yer sayang..mlm nie menu apa plak???
Untuk perhatian uols semua.....SILALAH TERINGIN YER...

mai kita layan kejap video paman memasak yer...

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

~dyla~ berkata...

liza,
bertuahnya dpt 'paman' tue.... hehehe... terer la dia masak.

dyla pun ada tak ganti pose 5hari lg.. ni abis pantang kene mengganti la...

nuarliesya berkata...

dyla,
paman nie mmg rajin masak tapi kena puji selalulah..kalau dah datang merajuk dia tu kompom dah tak nak masak dah...

ganti2 jgn tak ganti..nanti tak sempat plak tgl 1 bulan jer lagi dah nak ramadhan..jom kita ganti bersama.