Selasa, Julai 22, 2008

Bergotong Royong

Marilah mari bergotong royong..(lirik lagu ala-ala cam lagu ngundi gitu)...gambar nie aku ambik curi2 jer dari tingkat 4 umah aku...hehehehehe....diorg nie puak2 lelaki nie tengah sibuk menyiapkan garaj kereta...buat penambahan garaj..mana tak nyer 1 rumah majoriti ada 2 biji keta so garaj hanya untuk 1 rumah sebiji kereta sahaja...so apa lagi..yang selebih nyer tu paham2 lah yer dah tentu kena parking kat luar..hujan panas hujan panas boleh rosak cat kereta tu..jadi nyer diaorg nie sepakatlah untuk tambah garaj sendiri...lepas nie tak yah lah nak parking keta kat luar bagai yer....


masa nie aku curi2 ambik celah besi umah aku..hehehehheheee..nampak tu mandor tu tengah duk pikir sesuatu tu...


masa nie aku sempat lagi sms cakap "bebaik yer sayang duk atas bumbung tu....jgn lelama..bagi org lain plak...bahaya tu...abang ada bini ngan anak2 yang perlukan abang.." lebih kurang gitulah ayat dia....risauuuu weiiii duk panjat2 paku bumbung tu..silap2 patah ker kayu bawah tu tak pun bumbung tu pecah ker tak ke buah nagka busuk yang jatuh..kalau jatuh tak der apa2 tak per kena jatuh penyakit sampai kesudah..ha tuuuu dia baru..sapaaaaaaaa yang susahhhhhh ????aku jugaaaaaaaaaa...

tinggi tu...risau aku tgk....kang jadi apa2 tak kenaya nama nyer...kejap jer hubby buat tu lepas dia pandang atas tgk aku still ader duk tgk kat luar tu dia pun turun ..hehehehehe..tahu takut bini yer....kih kih kih....bukan takut bini kan....pikir keselamatan juga..



MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: