Khamis, Mei 28, 2009

Projek Baru

Ini projek baru hubby, dia dah nak mula bela ikan dah....baru nie hari selasa malam tu dia ajak aku kuar dia kata saja nak gie servey akaurium ikan...aku pun on jerlah dah kata nak gie servey dulu...gielah weoul kat kedai2 akaurium tu,tengok punya tengok, last2 hubby kata nak beli teruslah..aku on jer yerlah kan bukan kacau poket aku pun...dia duk belek2 kotak cermin tu sambil duk pok pet ngan tokei kedai tu, aku tengok2lah ikan yang mana berkenan di hati....dah pilih ikan semua kira kompomlah nie beli kotak kaca tu..masa hubby bayar aku tak tengok pun sekali cina tu angkat bawa masuk keta, naaaaaaahhhhhhhhhhhhh kau bapak punya leee besar nyer kotak kaca nie..duk uuukkk ehhhhh nak keboleh bawa masuk keta..hubby beli sekali yang besar terus..giler besar bapak..anak2 aku pun boleh masuk duk dalam tu....aku tanya dia naper beli yang besar nie..dia cakap saja beli besar terus boleh buh banyak ikan dalam tu....tapi yaAllah punyalah seksa nak bawa naik tingkat 4 nuuuu....
sok sek sok sek ngan hubby aku tanyalah harga dia sekali hubby cakap RM400 lebih...mak aiiiiiiiiiii mahal bapok...baik beli kamera baru kat aku baguih...tapi nak buat cam nerkan duit dia, hobi dia,aku kena sokong...weouls tak beli ikan besar2 cuma ikan kecik2 jer..lebih nampak menarik..tapi main ngan kotak kaca yang besar nie setakat 2 3 4 ekor ikan mmg tak der apalah..sekarang nie baru ada dalam 15 ekor ikan kecik2..dalam perancangan untuk menambah lagi..tapi suka tengok ikan kecik2 nie dari yang besar..kejar sana kejar sinikan..
ooppppssss sory stand kotak kaca nie tak beli lagi...still guna meja kecik nie untuk letakkannya...masih lagi simple..tak banyak hiasan lagi didalam tu..dalam proses membeli dan mengindahkan nya lagi.

masa nak angkat naik kotak kaca yang besar gedabak nie ke tingkat4 mmg seksa..terpaksa bagi anak2 tido dulu mlm tu,pastu baru aku ngan hubby turun angkat...seksa nyer nak ke boleh sampai keatas, dah la umah tak der lif..aku cakap kat hubby lepas nie kalau nak posting suh la sapa2 yang terdaya usung...kalau tak boleh sangat wakaf jer kat sapa2 yang duk umah ni...masa nak membeli tak pikir, main beli jer...kalu ringan tak per juga..tapikan bila dah letak dalam umh hari2 tengok ikan tu berenang kesana kesini syok jer rasa..satu ketenangan dapat disitu.....tak perlah besar pun besarlah.....aku tetap sokong hobi hubby ku..."b malam nie kita kuar cari anak2 ikan yang cantek2 lagi yer"....
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: