Rabu, Mei 20, 2009

Jamban juga di tag yer..

Dah lama tak jawab tag..pada hal dah banyak aku hutang tag..hari nie aku jawab tag dari GEE RYDER..tag nyer agak senang dan tak payah pikir banyak...tag yang lain tu nanti aku jawab yer..akan ku korek kembali tag2 itu..SABAUUUUUUU..ok tag kali nie tak tahu nama apa tapi aku buh sendiri yer tajuk dia..Taq JAMBAN..eh jamban umah pun kena tag ker....
1) BILA KALI TERAKHIR CUCI TOILET?
last basuh semalam..waktu nak mandi..umah aku nie ramai sangat yang alergik dengan kotor nie yang paling ketara si Aqisya..bila kotor sikit mulalah dia jengketkan kaki dia tu..muktamad nyer hari2 mmg aku basuh bilik air aku tu..tapi taklah kotor mana sangat pun basuh camtu2 jer..kaalu gie jalan2 benti stesyen minyak mana2 ker dia tengok kotor kompom dia kuar balik ...terus tak jadi nak kencing...
2) PENCUCI APA YG DIGUNAKAN?
pencuci selalunye aku guna ajax fabuloso yang purple tu lavender...bau dia mmg sedap jer..kalau dalam toilet aku pakai dettol jer,,kalau mangkuk tandas tu bedal jer pakai yang murah kekadang harpic jer, Janji bersih...
3) DALAM 1 MINGGU, BERAPA KALI MOP LANTAI?
selalunya aku mop lantai 2 hari sekali..tapi bergantung kepada kerajinanlah..almaklumlah umah aku tu ada anak2 yang tengah membesar..segala makanan lah mmg bersepah..kekadang minum air bergula ditumpahkan ker, susu ker..jawabnyer kenalah mop kasi cuci balik kalau tidak datanglah tentera2 dari golongan semut berkumpul.
4) APA TUGAS TERAKHIR ANDA SEBELUM MENJELANG MALAM?
kalau sebelum menjelang malam tu kategori sbelum magrib ker?kalau sblm magrib ofcoz melepak depan tv dulu tengok cite MATAHARI..pastu time iklan cepat2 lari gie mandi...semayang magrib dan jalankan tugas masak ker apa ker..kaalu ada tempahan terus jer baked.
5) APA MENU HIDANGAN MAKAN MALAM PALING SIMPLE?
hahhaahahaa klau yang paling simple mmg aku melantak roti gardenia yang bercream tu dengan air teh o, anak2 aku hubby pun joint sekali...
6) MINUMAN SELALU DIBUAT WAKTU PAGI
nestum nesvita 3 in 1 tu..untuk hubby power root lah "kami juga nak jadi jutawan"heheheh
7) SEBELUM TIDO APA YG AKAN DILAKUKAN?
selalunya aku akan kemaskan baju anak2 masuk dalam beg diaorng untuk bawa gie umah ngasuh esok nyer, kemaskan umah sikit, gosok gigi, cuci muka pakai night cream segala bagai...pastu tido lah..kalau tak diganggu oleh satu lagi makluklah yer...tutttttttttttttttttttttt..
ha terjawab sudah segala soklan2 yang diminta..jadinyer aku rasa benda nie semua korang dah buatkan so aku tak tag sapa2 pun yer...
ok nantikita jawab lagi tag2 yang terhutang itu..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

A.H.A.D berkata...

tadi mcm terbaca,
"kalo ada tempahan terus je naked"

muahahaha...mcm ne aku leh kesitu bacaan nye hehe

isya berkata...

isya pun penah kena tag ni, tp blom buat lg, liza bg tajuk 'jamban' ye.. hihi