Khamis, Mei 28, 2009

Makan apa yang ada jer

Wah semalam aku rajin sikit yer..sikit jer sebab dah lapar sangat hubby ajak kuar makan aku malas nak tukar baju, so aku pun buatlah sajian yang very the simple..kebetulan udang ada sikit ngan fish ball..sayur hanya aku buh tauge je...
mee nie aku guna mee sanggul oooppppsss korang tau ker itu mee sanggul? mee ni dia bulat2 cam sanggul tu tapi dia kering..mungkin korang tau kut..tapi kan aku import dari penang tu coz kat Kuantan nie dulu mmg ada tapi sekarang dah puas aku cari tak dak pun....mee nie sedap berbanding ngan mee basah...makan banyak pun tak muak..tapi kalau kat Kuantan nie femes ngan mee lidi..saa juga lebih kurang cam nie cuma dia panjang2 cam spagetti tu..tapi bukan spagetti..kihkihkhihkih...
inilah hasil org rajin sikit buat mee...
betapa sedap nyer sampai lyssa terpejam mata untuk menghayatinya..alamak cekci lyssa...
nie sorang lagi cekci..apa kes nie semua tak pakai baju...haaaa nak tau sebab apa ?sebab nyer habis basah baju diaorng punya duk pulun main air akt sinki...habis semua pinggan yang dah dibasuh diaorng basuh kembali..lantak koranglah janji mama noleh masak dengan tenang dan aman..kalau idak apa yang aku buat depa pun nak buat


makan elok2 lyssa, jgn nak main2 plak..kang bersepah kemas sendiri yer..
sekarang nie aku kategori malas nak masak jer..naper ntah..adakah roh malas masih ada dalam badan aku?yerlah hari tu masa balik penang semua org tolong buatkan..masak memasak semua kakak ipar aku yang buat..aku bahagian lain...itu yang sampai hari nie malas tu still ada lagi..tapi tak boleh kerap makan luar..kena jimat sekarang nie...lagi plak hubby aku nie lebih suka makan apa yang aku masak walau pun simple..dia kata puas dari makan kat luar,yerlah kat luar kekadang tu ada yang terlebih minyak lah, masin lah, tawarlah..kalau masak sendiri boleh kontrol semua tu..ok jugakan kaalu suami suka makan apa yang bini masak, air tangan bini pengerat kasih sayangkan..tak gitu uolsssssssss...
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

ratna berkata...

alahai dua beradik ni.. sungguh comel..lg2 kalau cekci gitu..

nuarliesya berkata...

ratna,
cekci kan..yang kakak tu bolat jer, si adik plak kerempeng..