Selasa, Ogos 05, 2008

Cuba teka SAPA itu?

Wahhhhhhhh sedap nyerkan tengok merah-merah cam tu...ari tu mak aku datang Kuantan ngan adik2 aku.....sabtu pagi diaorang sampai kuantan dalam area kul 5.30 pagi gitu...biasalah jemput diaorang..memandangkan hari tu diaorang still letih lagi biarkan diaorang terbongkang dulu..ptg baru bawa diaorang gie jenjalan.....bestttttnyer dapat jumpa mak akuuuu...ghindu sesangat...kira ghindu sudah terubat jugalah.....yang penting aku dapat makan masakan mak aku....
Ptg tu weouls gie jenjalan uamh tok sedara aku kejap kebetulan dia pun tak sihatkan...saja bawa mak aku gie sana....tak jauh pun dekat jer ngan tempat aku tu..kat panching selatan sana tu..bagi sesapa yang berada di area kuantan nie tahulah kat mana panching selatan tu....memang langkah kanan betuilah...rambutan di rumah tok sedara aku tu dah pun berbuah dan masak..nampak sangatlah dah lama aku tak gie sanakan..apalah dapat cucu sedara cam aku nie...bukan aku tak nak gie masalah nyer hubby asyik tak dak jer...tapi kebun durian dia buah dah banyak gugur so tak banyak buah sanagt..mungkin tak der rezeki kami kut...apa2 pun dapat makan rambutan ayng fresh dipetik dari pokok pun dah kira baik dahkan...

haaaa tengok sedap jer,memang best lah rambutan nie...manis dan isi nyer yang lekang



cuba teka sapa tu?????kompom betui nyerkan..hubbylah tu...so kalau dah nak makan rambutan yang fresh nie haruslah panjat pokok tu yer...kebetulan plak pokok tu mmg rendah dan senang jer untuk naik...setelah di lentok oleh bini dia, di lembikkan badan ala2 manja gitu..so panjatlah laki ku itu untuk dapatkan buah nyer..kalau tak salah kat belakang umah nie ada 4 pokok rambutan...

eh uols tahu tak ini pokok apa?ha cuba teka..kalau betui aku tepuk tangan...pokok apa? yeeeeee itulah pokok lada hitam....(clap clap clap)tok sedara aku tanam banyak sesangat pokok lada hitam kat umah dia....buah dia belum masak lagi warna hijau...inilah aku rasa pertama kali aku tgk real pokok lada hitam...sebelum nie dalam buku jer....tak tahulah plak kalau uols mmg pernah tgk kan..tapi sumpah aku baru tgk real...hehehehehee..betapa jakun nyer akukan....


ini dah hampir2 nak masak dah buah dia.kalau dah betui2 masak warna hitam tu bolehlah di petik untuk dibuat masakan ker apa ker....ada juga nampak jari untuk interpremkan...hehehe




MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: