Jumaat, Ogos 08, 2008

Potong, Potong, Potong

aik jari sapa nie??haaa memang dah jadi rutin mingguan asal jumaat jer cikgu akan periksa kuku yer......asal panjang sikit jer kompom kena potong kuku....




beginilah rutin mingguan, asal jumaat pagi jer hubby pasti akan chek kuku anak2 dia, andai kata panjang sikit jer kompom dia akan potong, dia mmg tak suka tgk kuku panjang2 tambah plak yang kotor....cukup pantanggggggggg......andai dia tgk kuku anak2 dia panjang sikit plak tu nampak cam hitam2 siaplah ko jari, dia servis kilat plak tu mulut sambil bebel2 bising kat akulah biar kuku anak kotorlah apalah....grggrgrgrrrr...
tengok tu segala kaki semua dia chek...tu ha Alyssa dah tak nak bagi dah tu dia dah geli...cukup susah nak potong kuku kaki dia...



ini plak turn Aqisya...dia ok jer org nak potong ..TAPI.....dia juga sibuk nak pemotong kuku untuk potong sendiri...org takut kepit jari ker terluka bagai kan dah susah...tapikan potong kuku pada hari Jumaat kan bagus......"so teruskan yer bang rutin tu setiap minggu.."






MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

~dyla~ berkata...

mama dia pndai tak potong kuku anak? kalau saya serender memng tak reti.. harapkan hubby jer la..

nuarliesya berkata...

dyla,
kekadang tu mama dia potong juga..tapi tak selalulah sebab nye takut TERKENA isi....tak sampai hati tgk jari terluka...