Isnin, Ogos 18, 2008

Nak benti kejalah

Best nyer lama aku cuti.....tapi bukan pergi bercuti cuma aku cuti jaga anak2 jer...pengasuh diaorang ada hal...rasa seronok plak duk rumah layan karenah anak2...terpikir cam nak benti jer..tapi kalau benti nanti tak boleh nak shopping lebih2 plak..yerlah kan mengharap duit org bagi jer.....kalau keja duit sendiri shoppinglah apa yang nak dishoppingkan...tapi keja pun tetap shopping poket hubby kan (boleh tak gitu)...so lupakan pasai nak benti teruskan niat bekerja.....kalau keja bolehlah shopping lebih-lebih....tapi seronok jer duk umah...tak yah nak pikir org tu marah org nie marah..rasa ngantuk boleh baring kejap...hiks hiks hiks...tetiba jer kuar tanduk untuk menghasut naluri dan hati aku nie....
saja cakapkan kat hubby,
"abang kalau ayang benti keja, duk umah cam na?"
"nak benti keja,ok juga ada org masak tengahari selalu,boleh abang balik makan kat umah jer..."anak2 tak yahlah kita nak risau sangat..sentiasa jer depan mata ayang"
"pulok...tapi dengan satu syarat boleh tak?"
"syarat berat ker tak ?"
"taklah berat sangat",abang bagi duit poket sama dengan gaji yang ayang dapat boleh tak? baru boleh shopping.."
"boleh...."
"yer ker..boleh" esok ayang resign..
"boleh blah"hikshikshiks...
ada ka patut..dia kata boleh blah..sekali aku seligi kang baru tau...
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

~dyla~ berkata...

hehehehe....
jgn la benti keje... nanti boring plak duk umah tue...

nuarliesya berkata...

dyla,
lieza pun pikir camtu juga..mula2 jer seronokkan kalau dah lama boring juga..mulalah nak cari keja balik kan....