Selasa, September 09, 2008

Tetiba jer dua-dua tak SEHAT

Aku sampai umah dalam kul 5.30 cam tu...biasalah bulan puasa balik awai 1/2 jam jer...anak2 semua hubby dah ambik sebab dia balik lagi awai 4.30 gitu...jarak antara rumah ngan tempat keja hubby hanya ambik masa dalam 10 minit tak sampai....
"hari nie ayang tak sihatlah abang,"
"ya ka sian nyer kat ayang..abang pun rasa cam nak demam jer nie.."
"ooo abang pun tak sihat juga ka"
"a'ah abang rasa dari tadi lagi cam nak demam jer...jom lah siap kita gie jumpa doktor..nanti lambat plak..."
"abang nak gie klinik mana?"
"jomlah kita tgk klinik mana yang ok."
"jom kita gie klinik Sara lah yer"

masa nie jalan nak gie klinik lah nie....muka org yang sedang sakit

ini pun muka org yang memang tak sihat sangat hari tu...tengah tunggu doktorlah nie..

kompius jer budak kecik nie....tadi kata nak gie jumpa doktor...


sekali doktor bagi ubatt nahhhhhhhhhh ko ambik makan sampai habis gerenti demam kebah malam nie....


minum air mengalahkan orang puasa..
along dahaga yer....


see muka yang ceria setelah makan ubat doktor bagi.....


ini lagilah baik terus demam.....










weouls makan kat cn..memang best...cepat dan sedap...bagi sesapa yang duk area kuantan sila terjah kedai sara thai kitchen nie yer....banyak cawangan area kuantan nie....service dia cepat dan ok..mula tu takut juga lambat sebab ramai org kalau nak dibandingkan makan time biasa sebelum puasa...tempat peberet kami kat cni sebenarnyer..murah lagi..weouls makan malam tu mmg puashatilah tak sampai pun Rm50


lincin.....sorylah aku tak sempat nak snap gambar yang masih berlauk lagi...mmg tak sihat sangat..dah kena ubat baru teringat nak ambik gambar..lagi pun bulan2 puasa nie taknaklah sangat tunjuk gambar2 benda makan kan..tunjuk yang dah habis kira oklah....hiks hiks hiks...
Malam tu weouls oder ikan siakap masak 3 rasa, memang best, kalau kat umah nie kompom sampai ketulang aku makan....kailan ikan masin, tomyam campur ( tomyam dia mmg kaw punya) Kerabu mempelam( mangga) dan juga sotong celup tepung tempura.tgkalh bukti nya sampai lincin semua....memang dah tak pandang org tepi depan belakang dah..yerlah kalau duk pandang jer cam na nak makan kan....
hari tu mmg penyakit MALAS kami berdua sampai..sebab tu tak boleh nak elak..selalu nyer kalau aku malas hubby yang ambik tugas, tapi hari tu mmg 2 2 malas tak boleh buat apa dah....tapi kan uols sepanjang 9hari berpuasa nie baru sekali kami gie PARAM (pasar ramadhan bak kata vp)1 kali makan luar....yang lain nyer masak jer kat umah..lagi jimat...tak tahulah kedepan2 nanti kan...sibuk dengan nak buat kuih raya alamt nyer param jugalah kena terjah...tapi param kat sini tak best sanagt makanan dia banyak tak kena tekak aku...kat sini banyak makanan manis2...biasala pantai timur...tapi main dengan terdesak tu sapu jugakan....




MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

4 comments:

~dyla~ berkata...

amboi,
cantik je muka org demam tue...
siap mkn mcm2 lg tu..

nmpak special la sara thai tu..

nuarliesya berkata...

dyla,
demam malas mmg camtu..heheh

mmg best kat cni..so kalau turun kuantannie harus terjah sini yer...

Yani berkata...

wpun dah 11 hari posa.. tak pernah lagi pi pasar ramadhan.. sebab jauh dr rumah.. ehehe tu alasan sampingan je.. alasan utama x banyak mkn yg jual kat sini kena dgn selera anak tekak.. kalau x jauh mn pun sanggup pergi.. ehehe bkn jauh mn pun dlm 15-20 minit je

nuarliesya berkata...

yani,
tapi best jugakan berada di perantau an nie..boleh juga tengok tempat2 orang..