Isnin, September 08, 2008

Dah setahun rupa nyer..kojap jer

yea yea yea...genap setahun umur Alyssa pada 7 September 2008..so semalam adalah besday Alyssa yang pertama...tak sangka, sekejap jer anak mama nie dah besar..dah setahun rupa nyer umur dia....still ingat lagi time org lain puasa aku bahagia jer melantak..heheheh habis nak buat cam ner dah beranak bulan posa..tapi hazab lah pas tu nak berganti posa sebulan...apa2 pun aku dah berjaya ganti posa sebulan itu sebelum datang neyr ramadhan thn ini.....

Masa mengandungkan Alyssa, tklah teruk seperti mengandungkan Aqisya dulu...mungkin Aqisya dulu baby first so banyaklah kerenah nyer...cam biasa aku jangka 6 september 2007 bersalinkan Alyssa, 31 Ogos 2007 aku dah balik Peang..memang nak balik bersalin umah mak aku pun...dlam pada tu puaslah hubby duk pujuk baby dalam piut nie jgn kuar 31 ogos nie..org lain semua nak tarikh tu tapi kami tidak..nak tahu naper?

hahaaaaaa time tu kami ontheway balik png...kalau buat nyer dia sakit time tu alamat nyer gie ospital yang terhampirlah...tapi weouls selamat sampai png....tunggu punya tunggu, tarikh yang dijangka dah tiba iaitu 6 september....tapi still tak dak apa tanda2 pun..cam biasa aku ada peluang lagi untuk gie jalan2 atau shopping serba sikit.....

7 september 2007

pagi antara kul 10 pagi gitu, aku rasa cam pelik jer,sakit perut rasa senggugut gitu, tapi taklah teruk sikit2 jer..aku diam lagi...hubby pun dah cakap kalau tak beranak juga sampai hujung minguu nie alamat nyer dia kena balik kuantan dululah..dia apply off selama seminggu jer..kalau beranak selamat dia bercuti terus selama 30 hari....ok berbalik pada sakit2 tu...

aku dah terasa sikit2 tapi still buat tak tahu jer dulu...pagi tu aku ajak hubby balik umah tok aku..konon nyer nak makan nasi tengahari kat umah tok akulah...sebelum tu singgah klinik dulu ambik ubat Aqisya kebetulan dia plak demam...sakit tu makin terasa...aku still tahan lagi..lepas ambik ubat tu terus gie umah tok aku, dah makan tengahari semua..hubby pun gie sembahyang jumaat dulu..masa tu aku rasa makin kerap jer sakit nie...tapi aku diamkan diri,aku tak cakap pun pada tok atau kak ipar aku...tanda2 mmg tak dak langsung...sakit dah semakin kerap...hubby pun dah balik terus aku ajak hubby balik umah mak aku, dah sampai umah semua tinggalkan Aqisya kat mak aku, pada tu sempat lagi aku mandi dulu, petua org tua2 kata kaalu mandi lagi cepat terbuka...mak aku dah kalut suh gie cepat2 ospital..so sakit pun dah semakin kerap..hubby pun dah bawa kereta selaju yang mungkin..tapi yang best nyer masa daftar untuk masuk wad tu kan..aku siap jalan lagi ..nurse kat situ suh aku naik kereta tolak tu diaorang nak tolak..tapi aku tak nak.....terus aku masuk labour room...dia org cek semua dah terbuka 4cm...so dah tak lama aku nak beranak..dalam pada tu sempat lagi kuar dari labour room gie jumpa hubby...minta maaf halal segala bagai...hari tu adalah kali ke3 aku tengok air mata jantan seoarng lelaki yang bergelar suami menitis....yang pertama dan ke2 masa aku nak bersalinkan Aqisya dan masa dia mula2 tgk baby dia Aqisya..dan ini yang ke3...

pas pada tu terus aku masuk bilik kat labour room tu....dia org pecah kan ketuban tetiba dah terbuka 8cm terus dengar arahan untuk meneran...baby dah nak kuar...senang sanagt bersalinkan Alyssa..baby girl seberat 2.9kg tepat jam 5.20 ptg hari jumaat, sama waktu dengan kakaknya (Aqisya) juga 5.20 ptg.....syukur.....now Alyssa dah berumur 1 tahun....masa begitu cepat berlalu..sekarang dah macam2 kerenah nyer....kuat merajuk....kakak terpaksa mengalah dengan dia...mungkin sebab anak no.2 kut sebab tu MANJA terlebih sesangat....


ini gambar masa hari ke3 kut


masa nie still dalam pantang..tapi hari raya ke3 aku balik ikut family ke Alor setar....bayangkan kalau aku beranak kembar 3 cam nie..alamat sekali beranak jerlah pastu tutup terus kilang...gilo ponat...semua nie sebaya...Alyssa bersama ngan sepupu2 nya...cuma yang belah kanan tu tua dari nyer 1 bulan, yang kiri tu muda dari Lyssa 7 hari..Lyssa yang tengah...semua girl...











dari hari ke hari bulan ke bulan macam2 perkembangan dah ditunjukkan....Now, dia dah pun besar..walau pun dah besar bagi mama adik tetap baby.....mama ngan abah postpone dulu yer besday celebration adik coz puasa nie....nanti kita celebrate yer.....
HAPPY BESDAY TO MY DEAR ALYSSA...1 YEAR..
abah , mama dan along sayang adikkkkkkkk...
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: