Selasa, September 09, 2008

Dah TINDIK pun

"Mama, along nak atai ubang"
"nak ker nanti along nangis cam ner..sakit nanti"
"tak, along nak atai ubang cam mama"
"naper along naper pakai subang"
"antek cam mama"
haaaaaaaaa kooooo mama cantek..harus percaya budak2 nie cakap jujur...makna nyer jujurlah dia berkata mama nyer camtekkkkkk...(sambil buat muka bangga)
dah asyik minta jer aku pun suggest kat hubby ak gie tindik telinga AQisya...mula tu hubby taknak,dia takut nanti anak dia sakit, berdarah ker apa ker...setelah di pujuk dengan berat hati nyer dia pun setuju...hubby nie mudah terasa sikit...kalau anak2 dia nangis disebabkan kelalaian dia ker apa ker dia mudah terasa hati..mulalah buat muka sedih tu..inikan plak tetiba anak tu ok jer tak sakit2 nak pi cari sakit lagilah dia tak boleh....

ptg sabtu hari tu bawalah Aqisya gie tindik telinga..tapi bukan terus kedestinasi tujuan, gie shopping sikit2 dulu, konon nyer nak pikir dulu nak ke tak bagi Aqisya tindik telinga tu..last2 pergi juga....tapiiiiiiinya hubby tak turun pun dia tunggu dalam kereta ngan Lyssa aku jer yang bawa Aqisya sebab nyer dia takut nak tengok Aqisya nangis...sebelum tu siap pesan lagi...
"nanti pegang anak tu elok2, pesan kat diaorang tu jgn buat kasar2 sangat..."
"iyerlah...nanti ayang pegang anak tu"
"nanti along jgn nangis yer"
puas pesan..takut sangat dia...dah sampai kedai tu, tak sampai 2 minit pun semua siap..Aqisya nangis kejap jer sebab dia terkejut....lepas diaorg sembur kan ubat tahan sakit tu oklah diam jer....sekarang nie asyik tgk cermin jer kata dia cantik....nanti raya anak mama nie dah boleh pakai anting2 yang cantik2....
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

~dyla~ berkata...

aqisya ni brani la...
org nak tindik takut. sy kan dah darjah bape baru tindik. punyer la takut.. ehehe.

leh la aqisya beraya ngn anting2 mcm ni

nuarliesya berkata...

dyla,
dia tak takut tapi abah nyer plak yang saiko lebih takut....

mama nk beli anting2 untuk dia...