Jumaat, September 12, 2008

KaLi Ke 2

Semalam hari ke2 aku membeli di PARAM..terpaksa bunyi nyer...mmg tak larat sangat nak masak, 12 hari berpuasa baru 2 kali menerjah PARAM..itu pun sebab terpaksa.
sesetengah org lebih suka membeli jer juadah berbuka atau lauk pauk..kata diaorang senang tak payah nak masak..balik keja dah boleh rehat....tapi aku cukup susah nak membeli di param. bukan apa bila masuk jer tengok itu ini,dah banyak benda tak tahu nak yang mana, tgk lauk itu lauk ini semua org jual yang sama, pilihan banyak tapi selera tak ada, lebih suka masak sendiri walau pun tak sedap..tapi tetap sedap bagi hubby...cayalahhhhhhhh..
semalam terpaksa terjah juga, tak tahu nak beli apa pikir punya pikir jalan punya jalan sambil mata tengok itu ini, last2 beli nasi ayam berempah jerlah sorang satu, kuih 2 jenis balik,......itu jer juadah weouls......balik rumah jiran plak bagi kuewteow goreng ngan bubur lambuk...heheheheee sory yer jiran2 hari nie tak boleh nak berbalas bekas yer...makan juadah tunjuk jer....kalau tahu nak ada banyak cam nie tak yah beli...(keji nyer perangai)hehehehe...
seronok bulan puasa nie, dapat bertukar2 juadah ngan jiran, kira kategori bersedekah jugalah...yerlah kalau masak banyak2 nak makan 2 org pas tu yang tak habis takkan nak buang...lebih baik bersedekah jerkan..tapi dengan niat jgn mengharap balasan lah...hehehehe Sumpah aku tak mengaharap balasan klaau bg kat org...janji niat bersedekah....tak gitu.....
best nyer besok cuti, pikir2 juadah apa nak buat..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

6 comments:

C!kPuanMuda berkata...

hi there... 1st time here.. seronok ada baby girl kan... hope i'll get one soon :)

nuarliesya berkata...

cikpuanmuda,
insyaAllah kedepan2 dapat baby girl, saya pak teringin baby boy plak..

Aleeya berkata...

comel2 la puteri2 dia...so cute..

DYLA berkata...

dyla dah tag liza.
sila jwb k

nuarliesya berkata...

aleeya,
sama juga dengan puteri aleeya..
Tq

nuarliesya berkata...

dyla,
yer ker..kena jawab nie..