Jumaat, April 17, 2009

Ke Kuala Terengganu nya kita

Hari nie aku sambung citer masa mak aku datang aritu...hari kedua my family berada di Kuantan, aku n hubby bawa diaorng gie jenjalan di Kuala Terengganu..tak planning pun tak gie kesana..weouls kuar dari umah pun dah lewat dalam area kul 10.30 gitu...adik akulah kemaruk sangat nak ke cherating..dia tak pernah sampai sana lagi..dah sampai kesana..dah alang2 nak masuk kemaman aku ngan mak aku suggest gie Kuala Jerlah..tapi nak kesugest tu kena ada ayat2 persoalan dulu...heheheheeeee
aku: B, dari sini nak kuala Terengganu jauh ker agak2 berapa jam?sambil jari2 aku mencuit mak aku disebelah
B : jauh juga rasa nya dalam 3-4 jam jugalah.
ayah : jauh tu kalau nak gie sana
mak : jauh juga no ingatkan dekat..lama dah tak pi pasar payang, org kata batik2 pun murah juga la nie..(itu semua ayat mau kasi cucuk sikit ) tektik aku ngan mak aku..
aku: kalau dekat best juga no dapat pi sana..saja jenjalan jer.
mak : kalau camtu lain kalilah kta pi..kena planning awai...
adik: ayah, masa yang kita pi Pulau Redang tu rasa cam dekat jer dari Kuala terengganu ke Kuantan ( nie sorang lagi ayat cucuk)
heheheheeee..masing2 main peranan tu..lepas masuk kemaman tu weoul singgah makan kejap..lepas tu tetiba jer hubby ngan ayah aku tukar drive..pelik nie aku ngan mak aku pikir..naper plak ayah aku yang drive naper bukan hubby? dia ngantuk ker?
aku: B, naper ayah yang bawa?B, ngantuk ker?
B : taklah..la dah kata nak gie Kuala Terengganu, mana abang tahu jalan sangat..ayah lebih advance jalan..
aku : ooo yaka...hoorey(dah macam budak2)
ayah: bawa duit banyak ker nak gie shopping nie?
mak : alah tak beli pun jalan2 jer..
so perjalanan kami menerus ke Kuala Terengganu..singgah kejap kat Rantau Abang saja jalan..dah nama pun nak jenjalan kan..
benti makan kat Pantai Kululut dewan Semarak..weouls sampai kuala dalam area kul 2.00 ptg

ini kat pantai batu burok sebelum bertolak balik..kasi anak2 aku bebas bermain pasir dan menghayati air laut yang jernih dan bersih...



sukalah budak kecik nie lari sana sini..ambik pasir buang2 seronok angin bawa..last2 masuk maa sendiri..itulah dah org larang nak buat juga..

baju besar dari tuan nya..maan tak nya nak juga bju upin ipin cam kakak dia..puas cari yang kecik tak der ambik jugalah walaupun besar sikit..lepas pakai apa lagi lari sana sini sambil tunjuk "ma,pinpin"terlebih xcited sebelum nie kakak jer ada sekarang ngan dia2 pun ada itu yang seronok sgt tu.


Aqisya & Alyssa..abdikan sedikit kenangan ditanah pasir Pantai Batu Burok..


kasi cenyum sikit kat kawan2 blog mama...selalulah datang ek blog mama kakak yer....

best pantai nie sejuk jer mata memandang..luas pandangan menengok laut yang terbentang luas..bersih dan air yang hijau..tapi bahaya untuk mandi manda..dah lain sekarang pantai batu burok nie..dulu masa zaman aku datang taklah sehebat ini..seingat aku last aku datang Pantai Batu Burok nie thn 1997 kut lepas SPM ayah aku bawa family jenjalan ke Kelantan dan Terengganu..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

WeBViDeOKLiP berkata...

cucuk mencucuk berjaya!!

A.H.A.D berkata...

tau jugak c kecik tu upin ipin..hehe..

batu buruk ni mmg bahaya...dr dlu lg xble mandi