Khamis, Mac 26, 2009

Dah 1 thn 6 bulan tapi baru 2 batang

Tersangatlah payahnya nak boleh tengok gigi budak kecik nie....Alyssa kini 1 tahun 6 bulan, gigi dia masih belum penuh..2bawah dan terbaru 2 atas..hehehhehe..mmg dari kakak dia lagi gigi lambat tumbuh..tapi kalau bab makan dah bedai semua benda keras, gusi dia mmg keras sebab tu dia bedal semua jenis makanan tak kira keras ker lembut..tapi kalau kita buat bubur nasi konon nya nak bagilah sebab dh gigi tak der lagi.tak dimakan nyer...
Tetiba baru2 nie aku nampak cam putih2 jer kat gusi atas sekali tengok haaaaaaa baru kuar gigi 2 batang..bila minta nak tengok lagi kita suh dia tunjuk gigi dia tunjuk lidah...puas paksa untuk nak dapat tengok gigi atas dia..bapak punya besar gigi dia...now dah bebas makan segala benda keras.berus gigi pun dah beli untuk praktiskan dia menggosok..baru 2 3 hari menggosok gigi dia ayng sikit tu..nasib baik mudah sebab dia duk tengok kakak dia gosok gigi.org suh kumur dia hentam telan air tu...

"Malu lah gigi tak banyak lagi, takyah lah tengok"

tengok baru kuar 2 batang dari atas..yang bawah masih 2 batang juga lagi..tapi gigi bawah kecik2 gigi atas punya lah besarnya.

ini nenek tak der gigi...heheheheheh konon2 nyer jer tu


"kasi kiss sikit untuk kawan2 blog mama yer...."

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

6 comments:

DYLA berkata...

sama jumlah gigi inas ni.. hehe...

naurah makwa berkata...

akak,damia pun dah setahun 2 bulan,tp gigi baru 1 setengah batang jer..setengah batang tu baru tumbuh..tu pun gigi bawah..tapi makanan keras pun dia dah bedal..

gee ryder berkata...

aqeel lum sethun dh 4 btg kuar hehe...
mungkin mende lain dia cpt kot

nuarliesya berkata...

dyla,
see inas baru berapa bulan kan.mmg lamabt betuilah diaorng nie.tak per lambat naik lamabtlah rosaknya..

naurahmakwa
kategori lambat jugalah damia nie samalah ngan anak2 akak,tak per senang nak jaga nanti..

gee,
cepatnya aqeel,tapi mmg yer pun lambat gigi cepat yang lain..mulut becok, jalan cepat..

aFkaR'z berkata...

janji leh senyum.. kekekeke

http://sweetdarling79.com/

Jue berkata...

ehhh liza, anak awk yg ni sebaya ngan anak kita yg 3rd ghopa yer. tp gigi dah byk dah.....penoh tu lom la lg, tp pertumbuhan gigi tu...'like normal'.....