Khamis, Disember 11, 2008

Raya yang suram

Raya haji baru nie raya macam tak raya jer pun..mana tak nyer kemana pun tak leh nak gie hujan tak benti-benti....orang korban kan lembu pun dalam hujan ..siankan....nak kuar gie beraya pun rasa cam malas jer..seronok lagi kalau duk bawah selimutkan....hheheheheee...raya hari tu pun aku tak kemana-mana pun lepak umah tengok tv lagi baguih...cuma ptg tu hujan tak lah selebat awal pagi, aku gagahkan diri kuar gie raya umah sepupu hubby...hanya 1 rumah jer yang kami dapat gie pun sebab dah agak ptg sangat dan hujan kembali lebat..jadi mood malas datang kembali....
pagi tu hubby gie tolong korbankan lembu kat dalam kem nie...bergotong royong ramai2..9 ekor lembu kesemua nyer..dah kul 2 lebih baru lah balik..itu yang tak kemana2 tu lagi plak hujan...yang best nyer tu hubby cakap lembu yang no 4 menuggu giliran untuk dikorbankan telah melarikan diri waktu hendak disembelihkan..kelakar betui org yang mengejarnya....mesti dia takut kan..kihkihkih....itu yang balik lewat tu...
ptg tu hujan dah reda sikit, budget dlm kul 3 lebih tu nak gie umah sepupu hubbylah..weouls dah siap semua tetiba si Alyssa pulak tido jadi nyer kenalah tgu dia bangun dulu..sian plak nak mengangkat dia tengah tido...itu yang lewat kuar tu..hujan palk sejuk apa lagi lamalah dia tido..
harus interpremkan gambar aku dulu kan dah nama pun blog aku yer tak yerkan.

Aqisya dah bosan menunggu adik nya bangun tido, jadinya bermacam posing dan aksi dia telah tonjolkan..tanda protes bosan menuggu...

ini ala-ala manja sikit...

ini tak tahu ala2 apa plak.....

tunggu punya tunggu...kul 6.15 baru Alyssa bangun....itu yang tak sempat kemana2 tu..itu cuma alasan jer...apa-apa pun raya thn nie memanglah tak meriah sangat cam tahun lepas....tahun nie lebih seronok beraya atas tilam jer....
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

3 comments:

nanonano berkata...

alahai comeynye 2branak ni,
hihi
sy pom rase xg mane2 kak...
duk umah berbungkus lam simut lg bes
:D

gee ryder berkata...

qisya ni ada ciri2 nk jd model hehe..mmg pndai begaya

nuarliesya berkata...

nanonano,
ya mmg best hari tu duk berbungkus dalam selimut...

kak gee,
dia kalau bab nak bergaya, posing mmg no 1.mana dia belajar pun tak tau..