Jumaat, Disember 12, 2008

Buka Taska ker

tajuk rasa nyer tak kena dengan citer aku...hehehehe..tapi hentam jerlah labuuuuuuuuuu
Hari selasa hari tu hubby dah jadi pengasuh sepenuh masa...mak ngasuh Qisya dan Lyssa cuti balik kg sebab raya kan..jadi nyer aku plak hanya cuti hari isnin sahaja, selasa dah keja...so sapa lagi yang nak kena kan...of coz lah org yang still cuti lagi sampai selasa....hehehehee...hubby mmg cuti sampai selasa jadi nya dialah ambil tugas jaga anak2 nyer..ala bukan org lainkan anak2 sendiri juga..nooooooooooo hal lah...lagi pun anak2 dia dah besar...
malam tu aku dah prepare masak lauk semua, bukan apa takut besok nyer hubby tak sempat nak masak, alamat kebulurlah anak2 aku tu....tapi so far aku tgk ok jer..diaorg tak buat perangai apa2 pun ..ptg tu hubby siap bawa 2 2org nie gie jenjalan main mainan kat giant lagi..wahhhhhhhh syabas dia boleh handle 2 org anak dia nie....
cam biasalah diaorng nie pagi tu awal lagi diaorang dah bangun...tapi aku cakap kan pada diaorng hari nie tak gie umah mak sebab abah yang jaga..so diaorng masuk mainlah kat bilik mainan diaorg tu...pagi tu hubby buatkan diaorng sarapan nasi goreng...dah clear semua mandikan diaorng...lepas mandi hubby bagikan buku diaorg..mmg tak susah nak jaga diaorg...
tapi diaorng nie mmg alhamdulillah senang, cuma nyer kalau tak sihat jer diaorng nak buat perangai sikit..kalau diaorg sihat mmg tak der masalah nak melayan kerenah diaorang...
diaorng kalau dah dapat buku mmg tak kacau org dah..bagi jer pensil 1 kompom duk mencoteng kat situlah..

Alyssa mmg suka dengan buku...jadi aku kena bgi sokongan lebih agar dia berminat dengan berbagai buku nanti..nak melentur buluh biarlah dari rebung nyer kan..


dah macam taska jer nampak...tu qisya tengah cakap fon dengan aku time tu hubby cakap...masa aku call dia tu,
mama: along dah mandi ker blum?dah makan ker?
Aqisya : dah andi, wangi..makan dah.
mama : along makan apa pagi tadi
Aqisya : nasi oreng (goreng), abah wat (buat) sedapppppppp..
mama : ye ker..adik makan tak?
Aqisya : makan, mama kat ner nie?
mama : mama worklah, along jgn nakal2 yer duk ngan abah tu, along duk buat apa tu
Aqisya : ok, along baca buku ngan adik...
mama : ya ka..ok along baca buku dulu yer..nanti ptg mama balik k
Aqisya : ok mama...bye..love u miss u
mama : ok bye sayang, miss u to ...
itulah antara perbualan aku ngan Qisya...





Kalau cam nie punya gaya kan, bolehlah hubby menjaga diaorang waktu pengasuh emergency ker kan...tapi alhamdulillah aku tak der masalahlah lagi ngan mak ngasuh nie...dia ok baik jaga anak2 aku baik jer..kalau dia ada hal nak cuti ker dia bagi tau awal tapi dia cuti pun tak lama..jadi senang keja aku nak ambik cuti ker, apa ker,mmg oklah...tapi tak tahulah kedepan2 kan..tapi harap tu tak der masalahlah yer....

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi


5 comments:

A.H.A.D berkata...

mmg sngla nk jaga anak lieza ni..baik betul..main sndiri2 ni yg sng...xdela duk ngacau je kan smpai kta pn xble wat keje

nuarliesya berkata...

kak gee,
alhamdulillah...kalau diaorg sihat mmg tak der masalah nak jaga..cuma kalau tak sihat jer dia kuat merengek.

Mama Hanim berkata...

salam..dh sihat semua nya ekk..
alhamdullillah..

Puteri Satu berkata...

tak per za...pupuk minat pada buku dari kecik..bagus...

nuarliesya berkata...

maswani,
alhamdulillah dua2 dah sihat..

puterisatu,
itulah dah diaorg minat dengan buku kita kena bagi sokongan padukan..