Khamis, Februari 12, 2009

Mai sini aku nak GEBANG sikit...

Mai sini aku nak gebang sikit...haaaa apa itu gebang?..ok gebang tu maksud dia lebih kurang cam nak heboh=habaq=bagitau=kasi tau=nak kepoh...gebang tu bahasa utara naaaaaaa...ok disini aku nak gebang sikitlah kat korang2 semua kat bloger2 semua yang aku sekarang ada jual TEPUNG KEK COKLAT MOIST....semua siap di adun korang2 semua cuma perlu tambah sendiri bahan2 seperti telur,air ais dan minyak...KEK COKLAT MOIST aku nie tak pakai butter cuma pakai minyak jagung/masak jer dalam kuantiti yang sedikit...kira memang sangat mudah...benda2 semua tu mmg sentiasa ada dirumah...harga nya juga murah dan berpatutan..insyaAllah dalam awal bulan March nanti aku akan kuarkan 2 lagi perisa iaitu KEK PISANG dan juga KEK PANDAN.sekarang masih dalam proses adunan..pembungkusan dari semasa ke semasa akan aku upgradekan...kepada sesiapa ingin jadi AGEN juga dialu-alukan, kepada sesiapa yang berminat untuk mencuba boleh hubungi aku terus melalui email,nuarliesya4879@yahoo.com.my atau telefon aku di No.012-4613887,bagi yang berada diluar Kuantan aku akan hantar melalui pos laju dan juga kurier by city link.

gambar dibawah ini adalah adunan yang aku buat untuk sebiji kek..yang ditempah oleh pelanggan semalam iaitu kek coklat moist, tempahan kek juga aku ambik bagi yang berada di sekitar Kuantan sahaja..kek yang dah siap aku tak dapat nak buat penghantaran melalui pos..nanti ada yang dapat kotak sahaja..hancus dibuatnya kek itu.
hanya guna 3 biji telur sahaja



Tepung perlu diayak terlebih dahulu untuk kesegaran kek



kek yang dah siap dibakar


kek yang dah siap ditopingkan dan ditabur manik2 warna warni..atas kehendak tuan punya kek nak ke tak hiasan diatas nyer..ada yang gemar kosong sahaja tanpa hiasan..cukup sekadar toping coklat sahaja.


setelah siap semua harus di letakkan didalam kotak demi keselamatan dari anak2 aku.kalau tidak harus diaorng yang sibuk nak buh lilin bagai nak tiup buat apy beday


inilah hasil nya KEK COKLAT MOIST yang dah siap di mekap segala bagai..tunggu tuan nyer ngap sahaja..


andai korang2 semua berminat untuk mencuba bolehlah hubungi aku yer dan juga kepada yang ingin menjadi agen juga dialu-alukan ...kepada dua org bloger iaitu http://zarazuan.blogspot.com dan juga http://rikatoki.blogspot.com telah pun mencuba nyer..alhamdulillah respon yang baik aku terima dari diaorg...so apa tunggu lagi cepat-cepat oder..heheheh..promote sikit tu.
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

2 comments:

Mama Dhiya Qistina berkata...

Sedap sedapp.. jom pi jengok page Mama Dhiya Qistina plak.. pastu jgn dok diam ja tau.. :) komen2 ler dan rajin2 la jengok

gee ryder berkata...

wah lieza skg dh jd usahawan...baguih2...cam sdp jer..
nti dh ok bukak ah bakery..
delivery dr ktn ke pekan ada x? hehe...