Jumaat, Februari 20, 2009

Kembali berupdate

SALAM semua,


harus letak gambar sekadar renungan jerkan...
Kira dah lama jugalah aku tak update diari aku nie...2 3 hari nie agak sibuk sedikit.mana ngan bz kerja-kerja diopis nie...balik umah sibuk ngan hal umah, sibuk ngan hal business...wah wah wah business gitu....yerlahkan sekarang nie tengah giat menjalankan perniagaan yang kecil-kecilan gitu..meniaga apa lagi Tepung Kek Coklat Lembab tu lah..alhamdulillah sambutan menggalakan..tapi dalam sibuk2 pun aku sempat juga terjah blog2 korang..org kata sambil selam minum airkan..so sambil buat keja sambil2lah bloging...kalu sempat aku tinggalkan jejak kalau tak sempat tu minta maaf lah yer...tapi aku tetap terjah juga blog korang..

Hari nie kira kuranglah sikit kerja tu, itu yang boleh catat kat diari nie...tapi hari nie kena settlekan semua keja sebab nyer sok cuti...hari isnin datang keja dah tak mau tengok keja yang minggu nie dah..minggu depan adalah untuk keja minggu depan..aku nya pesen tak suka bawa balik kerja buat kat umah..walau kerja itu banyak sekali mana pun, penting sekali mana pun mmg tidak sesekali..kerja opis harus di opis..di rumah adalah kerja ku bersama family...dirumah tumpuan aku pada suami dan anak2...heheheheheeee..yerlahkan dah lah dari pagi sampai petang tinggalkan anak2..so bila malam jer dapat bersama diaorng..so gunakan masa yang ada itu sepenuhnya...

Oh ya aku nak kongsi kegembiraan ngan korang2 semua nie..kalau korang tak nak kongsi aku pedulik apa, aku tetap nak kongsi..kalau sapa2 yang tak nak kongsi tu tutup jer mata takyah baca benda yang aku nak kongsi nie....heheheheeee..tapi aku tahu korang mesti nak kongsi samakan...

Sekarang umur Aqisya 2 tahun 8 bulan,alhamdulillah Tuhan telah terangkan hati dalam segala hafalan dn bacaan, Aqisya sekarang dah boleh baca doa makan,doa nak tido,doa bangun tido dan doa masuk toilet dengan lancar nya...syukur sesangat....setiap hari aku praktik kan dia membaca..sehinggalah dia lancar membaca nya...mak ngasuh nya juga memainkan peranan dalam mempraktikkan nya di rumah ngasuh....yang seronok nya ptg semalam masa aku gie ambik dia kat umah ngasuh, mak dia cakap hari nie dia dah boleh baca dengan sendiri nya Iqra' dari ALIF sampai SIN sahaja..alhamdulillah..setiap hari dia belajar ngan mak ngasuh dia, lagi pulak mak ngasuh dia kan ngajar budak2 ngaji, jadi bila hari2 dia duk ikut duk dengar,dia sendiri pun dah boleh baca...Syukur sesangat harap2 ia nya berterusan.ibu bapa mana yang tak suka dengar tentang kejayaan anak2 kan. Jadi nya semalam lepas aku ngan hubby solat kami juga praktiskan dia membaca iqra dia tu,mmg lancar bacaan nya...tersangatlah suka nya kami...

Syukur pada Allah kerana memberikan kami merasai kebahgiaan ini....mudah-mudahan Allah terus memberikan kebahgiaan dan juga permudahkan segala urusan keluarga ku AMIN...


MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

1 comments:

gee ryder berkata...

pandainye qisya...bgs ekk bbysiter dia rajin ngajar...
aqeel pn gitu gak amik je dia mesti ada mende bru dia bljar