Isnin, Februari 16, 2009

Dimana lokasi seterusnya...

Macam2 aksi dan tempat si Alyssa nie berlabuh...dulu aku pernah letakkan entry yang Alyssa tengah main pun boleh tidur..nanti aku korek2 balik entry tu....tapi mmg suak ahti dia jer...kat mana dia rasa dia nak tido dia tido...ibarat orang kata mata mengantuk disorong bantai..betui ker ngan maksud nie?..hehehee..belasah jerlah..kalau dia ngantuk kat mana2 saja dia boleh tido...janji dia selesa...kita pulak yang kesian menengok nyer..cuba korang tengok cara dan tempat ayng dia belasah tido tu..

ini kat hall depan..dia belasah serupa jer..tak perlu bantai atau tilam..janji dia tonggeng cam tu dia dah kira dia selesa..

nielah gambar yang pernah aku publishkan dalam entry yang lepas2 dulu..sambil main pun dia boleh tido...siap ngan tali beg kat kaki lagi..janji dia dapat peluk bantai dia tu dah kira selesa dan nyaman jer...


ini plak dia masuk dalam travel beg.beg tu muat2 ngan dia...nie kalau nak buat jahat mmg senang..terus zipkan beg tu hantar jer kat mana2..hehehehe..tapi aku bukan seorng ibu yang KEJAM seperti ibu lain yang sanggup buang anak dimerata2 tempat..aku masih waras dan ada hati dan perasaan


haaaaaaaaaaaaa..ini yang terbaru...kejadian nie berlaku pada hari sabtu yang baru nie...see kali ini agak comfortable sikit tido nyer..siap beralaskan tilam yang lembut...nak tahu kat mana plak destinasi tido nyer ni?jom kita tengok kat bawah

tengoklah lokasi nyer..kat DAPUR weiiiiiiiiiiiiiiii..suka hati dia jer kat mana dia nak tido...puas aku suh dia tido dalam bilik...dia mmg ngantuk sangat time tu..mmg waktu dia lah kalau area2 kul 8.00 mlm tu..mula tu aku dah temankan dia dalam bilik..dia dah lena dah..tapi bila aku kuar dari bilik dia nyong2 jer ikut kuar juga...kang aku duk lama dalam bilik tu ngan aku2 sekali lelap nyer...mahu tertangguh segala packing tepung yang org oder tu...alih2 dia masuk tarik tilam kecik dia kuar letak kat dapur dan TIDOOOOOOO...aku pandang2 dah tido..alah sian nyer anak mama nie....abaikan yang berselerakan kat bawah meja dapur tu yer..pin boling pun ada kat dapur..


nyenyak jer dia tido..ini kerja hubbylah nie..dia suka sanagt snap gambar2 cam nie...kat mana saja dia tak kisah tido janji ditemani dengan bantal peluk dia tu.....
Alyssa nie mmg senang bab2 tido nie..kalau dia ngantuk sangat cam nielah jadinya...tak perlu nak berdodoi2 segala..kalau dalam keta pun cam tu juga..kalau dia rasa dia ngantuk dia peluk2 bantal dia tu..tengok2 sambil duduk pun jadi dia tido...alhamdulillah mmg mudah...tak banyak ragam sangat bab2 tido mmg boleh kat mana saja...
psst...semua nie nanti akan dijadikan kenangan dan ditunjukkan pada Lyssa bila dia besar nanti..





MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

6 comments:

MeL berkata...

alahai comei sume pic tu esp yg dlm luggage ;)

nuarliesya berkata...

Mel,
dalam luggage tu pun dia boleh nak tido

gee ryder berkata...

sng ah keje lieza kalo sgt sng lyssa nk tdo

nuarliesya berkata...

gee,
tak juga senang keja nyer..yang si kakak tu selagi kita tak tido, tak tidolah dia...

nasazfrog... berkata...

aduhai gelagat 2 beradik ni mmg mencuit hati,,, tak sabar nak tunggu dek nuri beso leh main ngn kakak wani.. :)

ratna berkata...

comel2 betul aksi2nya..