Selasa, Mei 06, 2008

YeeHaaaa Balik Kampung..

Hehehe... nak sambung citer suspen nie...kan aku ada cakap apa yang berlaku selepas mendapat kata putus semua calling mengcalling tukan...nak tahu naper???...sebenarnya kami plan nak balik Penang juga malam tu..call ayah aku nak bagi tau yang kami nak balik Penang malam tu juga...tak kiralah apa nak jadi...kira masing2 hati dah ada kat Penang dah..dah family semua setuju kami balik mlm tu juga bukan apa takut juga kalau2 ayah aku tak bagi balik malam tu sebab takut ngantuk semua..tapi bila semua mengharap sangat kami balik, so apa lagi berkemassss...bawa balik apa yang patut kebetulan jumaat tu aku ngan hubby sambung bercuti...itu pun tanya juga hubby tak per ke dia nak drive mlm tu, mana tau kut2 letih ker sebab siang tu sehari suntuk kami kuar jalan2...dia cakap tak per nak balik Penang punya pasai...ok on jer...

kami bertolak dari umah dah lewat kul 10.30 mlm...sepanjang jalan hujan...takut juga sebab banyak pokok tumbang tepi jalan sebab ada ribut so perlahankan kenderaan andalah..uols nak tahu... seumur idup aku sejak dapat lesen memandu dari thn 1998 tu malam tu adalah pertama kali aku drive keta lewat malam dalam keadaan hujan renyai2...nak tahu naper aku yang drive...??? hubby dah ngantuk sangat...dia nak tido kejap...dia drive dari Kuantan sampai Temerloh jer..aku biasalah ternganga dah mulut kat belakang ngan anak2...so dia berhenti Temerloh konon nyer dia nak lelap kejap dia kata...tak perlah aku dah segar bugar masa tu..mana tak nyer dah melentok dah tadi...kami sampai situ dalam area kul 1.15 pagi jugalah...hubby dah pesan dalam setengah jam lagi tolong kejutkan dia,takut terlajak tido plak...sedar2 kul 8 pagi mahu patah balik Kuantan kalau camtu...

sedap nyer Aqisya tido yer...siap ngan tilam lagi...ada belon lagi..belon tu dapat masa siang tu yang pergi carrefour tu...


tetiba dia tanya aku "ayang ngantuk dak?"selamber jerlah aku jawab tak...mana idak nyer dah ternganga dh tadi...so apa lagi ayang jerlah drive...tukar pilotlah pulak...alamak cam ner nie abang...ayang dah tak biasa drive mlm2 nie...almaklumlah rabun sama nie...tak per drive slow2lah takyah lah nak buat drift plak...so dengan bangga jugalah aku pun drive...yerlah first time nie bawa keta mlm2 naik Highway Karak plak tu..sebelum nie aku melentok jer..
berselimut Alyssa sebab sejuk...kalau tidak jgn haraplah...


keta pun boleh tahan malam tu banyak juga...dah ler sejuk dengan air cond lagi keadaan berkabus lagi..ghasa cam parkinson jer aku nie..tak per dengan selamat nyer aku membawa suami dan anak2 aku..hehehehe.....akhir nyer berjaya juga aku sampai ker Hentian Genting Sempah....sempat lagi ghasa bangga masa tu...aku berjaya tawan bukit Karak tu...rehat kejap kat situ...hubby anak2 semua sambung lentoklah..kira 1jam jugalah aku benti situ..
cian nyer hubby aku nie...ngantuk sangatlah tu sampaikan ambil gambar pun tak sedar...


dalam area kul 3pagi tu kami drive semula....mula tu pikir nak balik ikut KL jer...last2 hubby balik ikut Genting Highlands...suasana malam Genting mmg best...sejuk sesangat..mmg sebelum nie pun kami balik Penang ikut Genting jer dekat sikit tapi tak derlah lewat sangat sampai area Genting tu...perasaan takut mmg menyelebungi hati aku...yerlah suasana dia gelap...hujan renyai2 plak tu...tapi still ada banyak keta juga walaupun dah lewat malam area situ...cuma kita kena juga berjaga2 dan berhati2...biasalah tempat2 cam situkan....paham2 sendirilah uols yer...
ini kat hentian Genting sempah...


sampai tol Tanjung Malim hubby dah ajak tukar driver...so aku plaklah yang kena sambung drive....masa kat Genting tadi mmg hubbylah drive sebab jalan dia tu bengkang bengkok dan naik turun bukit sikit, lor kena lagi ker...ingatkan dia dah segar bugar...tak perlah sian plak kat dia sebelum berlaku apa2 baik aku tolong kan....dia pun mungkin letih sama...aku start drive dari Tanjung Malim terus sampailah ke Tapah...berhenti Tapah semua rileks kejap..lebih kurang 1jam lebih jugalah nak boleh sampai ke Tapah tu ( jauh juga tu )...last2 hubby pun gie mandi semua...nak bagi segar balik...lepas nie dialah start drive sampai ke Penang yer...alhamdulillah anak2 semua baik jer tido...tak der masalah apa2...sejuk sama...sedaplah tido nyer...

lebih kurang kul 5 lebih jugalah kami teruskan perjalanan....kereta semua dah banyak...bas ekspress jgn cakaplah laju2 diaorang atas highway...kira 8.30 kami sampai ke destinasi kami...iaitu Penang...sampai2 tu dah ada orang sambut...ghupa2 nyer family semua dah berkumpul umah mak aku pagi2 lagi sebab nak sambut kami balik...best sesangat....itulah best nyer duk jejauh ngan mak ayah nie...sekali balik sambut bagai nak rak uols...kira hari tu mmg rileks letih mak nyah oiiiii...ptg tu barulah kita org jenjalan ngan family...ada lagi aktiviti yang menarik keesokkan nyer..jap lagi aku sambung balik...best uols...
P/S :- Untuk perhatian kengkawan ku yang berada di penang tu...aku nak minta maaf sesangat sebab nyer aku balik tanpa pengatahuan uols semua...bukan tak nak calling2 bagi tau..tapi nyer plan last minit plak tu kesuntukan masa,waktu dan juga hari untuk berjumpa kengkawan semua...segala aktiviti family dah atur..so mmg tak terselit untuk berjumpa uols semua..harap maaf yer...insyaAllah lain kali aku balik dengan perancangan kita berjumpa yer..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: