Selasa, Mei 06, 2008

wow best nyer picnic beramai-ramai

Hari sabtu masa kat Penang aritu kitaorang semua gie berkelah kat Damai Park Resort Merbok...kira berkumpul bersama keluarga di sana sambil mandi manda...syiok sangat kat tempat tu dia ada dusun buah semua...siap ada chalet lagi...kita boleh bermalam semua...dekat ngan PLKN tu...dusun buah dia hanya boleh makan kat situ jer tak boleh bawa balik...makan lah seberapa banyak pun...janji tak bawa balik...mcm2 buah ada.durian,duku,cempedak,rambutan,manggis,petai dan banyak lagi...tak tertaip aku...tapi hakikat nyer mmg best...mlm sebelum tu mmg dah planing nak gie berkelah mandi air terjun kat sana...mmg harapan ayah akulah tu berkumpul anak cucu semua gie mandi kat situ...dah banyak kali sangat tergendala dulu...macam2 sebab munasabab sebelum nie...asal nak gie jer time aku balik ada jer masalah nyer..anak demamlah...kak ipar aku tak sihat lah...abang sulung aku kerjalah...


tgk tu klau dah berkonvoi lambat jer kena tgu...kat tol Sg. Petani

tapi kali nie semua dah teratur....abang sulung ku semua cuti...kebetulan bapak sedara aku pun berada di Penang...posting kesana....biasalah kalau dah kerja Tentera nie..sama ngan hubby aku, posting meratalah...
parking keta pun senang jer kat cni....
pagi2 lagi kami dah prepare benda makan semua...then berkumpul kat umah tok aku Sg.Dua..Malam tu janji berkumpul nak bertolak kul 10.30pagi...alih2 kul 11 lebih jugalah baru bertolak...biasalah janji melayukan....sibuk ngan bebudak lagi...dah berkumpul semua kami pun bertolak ke Damai Park Resort Merbok Kedah...

tgklah bonet keta aku tu penuh barang...tu haaa bola Aqisya yang tak tinggal tu..


dalam kul 12.45 sampailah di Damai Park Resort,..chalet semua dah ayah aku booking malam tu lagi...bukan apa senang lepas mandi semua nak salin pakaian, nak rehat, baby2 semua nak tido...siap bawa buai lagi...Alyssa ada kawan, Batrisya nama nyer...anak pak cik aku kebetulan sama umur cuma nyer Batrisya umur dia lebih sebulan dari Alyssa...

masing-masing dah sidai perut..siap selak baju lagi...si kecik Aqisya tu duk tgu org buh nasi..


sesampai tu masing2 semua pakat buka perut yer...(lapar)...so apa lagi kita serbu makan...ada bihun goreng, sandwish,buah,lauk pauk semua dah tersedia....riuh rendah jugalah ngan suara bebudak,anak2, anak sedara...lepas makan semua tu pakat terjunlah dalam air...main air tak ingat dunia...aku turun lewat sikitlah nak tidokan Alyssa dulu...Aqisya awal2 lagi dah terjun ngan abah dia dah...kalau jumpa air haaaa....apa lagi dia mmg sukalah...siap abawa bola dia lagi...
tokwan aku pun dah buka baju semua nak makan..panas lah katakan cuaca nyer..
ini Alyssa,hubby, tokwan aku tu, Batrisya ( anak pakcik )

mmg enjoy n happylah aritu...semua sekali berkumpul....cuma nyer mandi manda main air jer...tak der aktiviti lain...yang best nyer tempat tu, kalau kita sewa chalet kat ctu jer kitadapat mandi air terjun dia kalau setakat nak gie mandi manda biasa tu mmg tak boleh...so privatelah sikit tempat dia..kita nak mandi manda semua tak terganggu ngan orang luar...tapi aritu ada juga yang ambil kesempatan nak menempek tempat kitaorg...tapi belasahlah janji tempat tu kami semua yang punya...diaorang yang menempek tu hanya mandi kejap2 jer...tempat tu kira budak2 pun senang nak mandi...
see siap peace lagi...itu Kak Thirah anak pakcik, belakang tu my father n anak abang aku yg sulong..afiz

ini aku ngan hubby n anak..yang sibuk tu adik aku...heheheh jgn marah yer jiha
jernihkan air dia..sejuk plak tu..Aqisya ngan makcik nya
best ooooo sejuk lagi...

dah penat main air semua barulah masing2 naik atas makan semula....kira2 dalam kul 5ptg jugalah baru semua siap nak balik...ontheway nak balik tu konvoi semua singgah pasar malam..dah lama aku tak gie pasar malam area Png nie...pasar malam kat sana best murah2 macam2 ada...itu yang syiok tuuuuu...kira kul 7 jugalah baru sampai umah....malam tu lepas rehat semua ayah aku bawa kuar makan kat luar....pastu gie jenjalan kat Sunway Carnival..jamu mata semua..dah kul 11 lebih baru balik umah...budak2 jgn katalah semua dah letih main ngan air siang tu apa lagi tido jerlah...saja gie lepak pantai malam tu..nak tgk tempat2 yg banyak kenangan aku tu...yerlah masa zaman bercinta dulu mmg suka duk kat pantai2 nie sambil duk sembang2 nie...biasalah bercintalah kata kan..teringan kenangan lama gitu...aauuuuwwww mengulit kenangan u...tido...tido... semua..sok kita dah nak bertolak balik Kuantan....
si Alyssa dah bangun tido turun main airlah...suka jer dia.

adik-adik aku yang belakang tu anak sulong pakcik (zafran)

tgk mak aku tu yg baju kuning tu..amboii...amboiii mak siap main simbah air lagi..

haaa ini pakcik aku ,wife dia ngan anak dia no.3 heeehee yang baju merah tu anak aku..

nanti kita sambung citer perjalanan pulang ke Kuantan pulok yer...tunggguuuuuuuuu.

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: