Jumaat, Mei 09, 2008

Kepulangan ku...

Hari untuk pulang ke Kuantan....hiks hiks hikss...sedih nyer..
Planning malam tu sok pagi nyer dalam area kul 10 dah nak bertolak...budget tak nak sampai malam di Kuantan sebab sok nyer nak keja...letih tu.....pagi tu bangun masing2, aku tgk hubby cam rileks jer...aku kalau hubby rileks aku duk budget tak nak balik lagilah mamat nie...haahaaa nie yang best nie 1 hari lagi kat Penang...kih..kih...kih...bayangkan kain baju semua tak kemas lagi....kul baper nak balik, jam makin berjalan dari minit ke jam....tak perlah hubby pun tak berbunyi lagi...lepak dululah...sempat lagi tu...bawa Aqisya main mainan dululah..padang mainan kanak2 depan jer ngan umah mak aku jarak nyer dekat sangat...Aqisya mmg sukalah dia..asal celik mata jer dah jom..jom..nak kemana nie..main ainan (mainan)...nak tido pun ghasa tak sempat punya nak main...
interprem boleh...hehehehe...eh pejam mata plak si Aqisya nie..


dah lepak semua...ting tong..hubby dah bunyi, dah kul baper la nie? kul baper kita nak balik...aik dia tanya aku plak..kalau aku jawab soklah...hiks hiks...tak perlah kemas lah aku nie kain baju semua....siap2 mandikan anak2 semua,touch up2 sikit...(buat lengah2 jer macamlah nak balik dekatkan..pada hal jauh tu..)dah ready semua...tapau apa yang patut untuk santap dalam keta...kira2 kul 12 jugalah kami bertolak...tapi kena singgah umah tok aku dulu kat Sungai Dua..jumpa, salam tok ,tok wan aku dulu sebelum balik...bukan senang nak balik selalu tu..tapi apa2 pun dapat habuan..bukan anak2 jer aku pun dapat...heheheh jgn jeles..dah lah mak ngan ayah aku dah beri habuan tadi...kat umah tok pun dapat lagi...sila jeles yer semua..hubby aku lagi jeleslah dia....memang mcm tulah selalu kalau aku balik sana...mcm mana sekali pun mmg akan dapat habuan nyerlah....tapiiii ooopppsssss jgn tersilap...aku mmg duk habuan kan mak aku tiap2 bulan....habuan untuk aku kira bila balik sana jer....ok dah salam semua ngan tok tokwan semua...kami pun bertolak....


tgklah dengan bantal nyer...dah lalok dah budak nie sebab tak sihat..tapi rileks dulu kat kusi depan umah..


hampir kul 1 tghari kami pun bergerak untuk balik Kuantan...huhuhu cedih nyerkan ghasa cam tak puas jer duk Penang...borak ngan mak ayah, tok tokwan semua..tak perlah nanti aku balik lagi..sepanjang perjalanan tu mmg panas sangat..tapi anak2 semua dah tido...lagi plak Aqisya aku bagi dia makan ubat demam,sebab badan dia ghasa panas sikit..mungkin semalam tu main air lama sangat kut...bila diaorang tido tu oklah sikit taklah teruk sangat....tapi balik nie aku dah tak jadi pemandu sebab siang hubby dah boleh kontrol ngantuk dia...
tantik tak bunga orkid nie...haaaa pokok nie aku yang tanam dulu tak pernah berbunga..kebetulan inilah 1st time dia berbunga..nak bagi aku tgklah tu..tapi sekarang dah bertukar tuan..mak aku plak yang jaga dia..

sambil2 tu kami berborak ingat nak singgah Gentinglah balik nanti...kebetulan dah ontheway ikut situkan....itu pun kalu sampai awai area sanalah....dalam kul 3.30 tu sampai kat Hentian Tapah untuk berhenti rehat kejap..bagi anak2 mandi semua..makan kat ctu...yang pelik nyerkan uols masa makan kat hentian Tapah tu ada satu kedai jer yang still kenakan tax 5% lagi...sebelum nie mmg ada, tapi dah dimansuhkan sebab dapat komen dari org ramai...tapi baru nie aku singgah situ ada jer 1 kedai tu kenakan tax....tapi dalam2 kenakan tax tu pun org ghamai juga makan dan singgah kat ctu...kalau ikutkan highway utara selatan nie aku ghasa hanya hentian Tapah jer yang best sikit tempat dia...toilet semua komplik dengan tempat boleh mandi, ada toilet untuk kanak2, senang kalau kita nak mandikan budak2 kecik nak salin pampers semua....mmg mudahlah....

sempat lagi tu ambik gambar B4 masuk terowong nie...


dah selesai mandikan anak2 semua salin baju apa , beli sikit buah2 tangan untuk dibawa balik,kat ctu terkenal nyer buah jambulah....kitaorg makan semua, tapi yang tak best nyer ghamai sangatlah makan kat ctu kena plak weekend...jalan pun cam sesak juga sikit sebab kebanyakkan org balik dari bercuti penyambung...cam kami nilah....dah kenyang semua dah beli itu ini,kita orang pun nak bertolak...tetibaaaaaaaaaaaaa....cam ada bau semacam jer...alamak Aqisya plak buat najis berat.....ermmmmmm...dah selesai cucikan buntut si Aqisya tu barulah kami bertolak balik...dalam area kul 5.30 jugalah baru bertolak..
terowong nie sebelum sampai tol Ipoh lagi...terowong nielah macam2 citer yang aku dengar dulu...


kita orang selalu balik masuk Tanjung Malim jer terus naik ikut Genting, mmg jarang sekali ikut KL...lagi plak aritukan hari minggu mesti jalan jame gilos....masa sampai area Kuala Kubu tu tetiba jer jame plak...hhaaaa dah kena dah kita nie nak lari dari jame kena juga jame....punyalah panjang mak nyah oiiii ponat den tgk keta panjang2 nie....alamat nye mmg golaplah kita nak naik genting nanti....bila dah masuk area jalan nak memanjat genting tu tetiba plak hujan...apa lagi mmg tak leh nak lajulah...mana dengan sejuk kabus lagi...anak2 lagi sedaplah tido diaorg...diaorang nie mmg senang sangat nak bawa travel...asal masuk keta jer kalau kena aircond sejuk mesti tido nyer...Aqisya paling senang tido...si Alyssa tu kena jugalah melayan kerenah dulu....last2 upah jer susu sebotol terus ternganga..itu yang senang tu...(sayang anak mama)...

ha nampak tak tu yang tergantung kat aas tu..itulah skyway kat Genting tu..mmg lalu bawah dia , tapi tak clear sangat sebab kabus tebal dan hujan..

kitaorang sampai atas dah pun kul 7:15 ghasa nyer....mmg tak leh nak singgah naik skywaylah...takut lambat sampai kuantan...lagi plak hari hujan ,kabus semua...mmg tak boleh nak jalan mana2 sian plak kat anak2 sejuk nanti...last2 hubby cakap lain kali jerlah...dah lewat sangat nak naik...oklah lain kali pun lain kali lah....teruskan perjalanan...stop Hentian Genting Sempah kejap top up minyak sikit then bravooo...sepanjang jalan hujan ngan angin kuat semua...kebetulan sekarang nie area pantai timur mmg dah nak masuk musim hujan kut...dlam kul 9:45 jugalah kitaorang sampai,berhenti tapau makan semua..alhamdulillah selamat perjalanan pulang kami...mmg tiada halangan..anak2 semua ok...dah sampai umah semua kemas sikit2 barang2 yang bawa balik terus kebabommm zzzzzzzZZZzzzz anak2 still sambung tido balik...esok dah masuk keja....


MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi