Selasa, Mei 06, 2008

Enjoy jer cuti nie..

Amacam cuti2 uols semua? mesti best kan...nak tahu apa yang aku buat masa cuti 1Mei ..haha kita ikuti percutian tanpa dirangcang..
Mula hari rabu malam tu hubby dah bunyi "kalau balik png nie best juga..cuti lama" aku pun jom best juga lama tak balik...kebetulan selasa malam tu ayah aku ada call tanya nak balik ker dak?...pikir2 balik...tak jadi kut sebab nyer plan nak balik bulan june nie cuti sekolah plak tu nak apply cuti seminggu...so tak jadilah plan nak balik tu...lupakanlah pasai nak balik tu yer.

tgk apalah dua beranak tu kusyuk jer



Pagi 1 Mei...bangun tu lepak2 dulu...tetiba hubby cakap jom kuar cari makan..best nie ada chance aku nak ajak melencong gi mana2 nie...so siapkan anak2 semua bawa apa yang patut mana tau kut2 kuar lama ker..susu baju semua mmg aku sparelah...sementara nak tgu enjin kereta tu panas sempat lagi duk plan nak kemana...last2 hubby buat keputusan kita gie jalan2 Carrefour yang baru bukalah kat kuantan nie....besar giles tgk..dia sekali ngan parkson..apa nama dia ntah..gasa2 East Coast Mall kut..(komfiden jer aku eja tu) tapi bunyi dia cam tulah...so window shoping jer ari tu..tak terjalan plak aku kalau dah besar2 cam tu..
amacam ok tak Aqisya n Alyssa pakai spek mata nie...



tapi yang best nyer semua ada...Johnny's ada, Big Apple Donut ada, Pizza,kira bestlah apa nak semua ada atas tu...tapi org masayaAllah punyalah ramai nyer..biasalah baru pembukaan kan...malam sebelum tu plak ada Mawi datang buat perasmian...tapi kitaorg tak pergi mmg dah tahu akan sesak nyer...time kita org pergi yang siang tu pun jenuh nak mencari parking...so ronda2 tgk kawasan...adalah shoping sikit2 barang anak2..tapi aku tak lepaskan peluang beli juga sehelai baju....duit sapa? duit laki aku juga...hehehehe...bila lagikan..

wow dua2 terpajak lagi.....tapi pokok kelapa Lyssa batang dia kecik jer..

sedappppnyaaaa..waktu panas2 kena plak ABC..harus teringin yer..


penat jalan2 semua kita org bergerak gie Pantai Batu Hitam dekat dengan Pantai Balok plak..saja nak ambik angin pantai...kalau balik umah pun bukan ada apa pun..bosan jer...sesampai tu lepak makan ABC dulu..harus sebab ghasa cam best jer tgk ABC dia...layan ABC dulu yer...pastu barulah biarkan Aqisya main pasir sikit...lari2 tgk air...kira dah kul 5ptg lebih jugalah baru kami gerak balik....ontheway tu singgah pasar malam kejap membeli barang untuk dimakan malam nanti sebab aku dah malas nak masak...cam poyo jer...hakikat mmg pemalas pun..

apa yang suka sangatlah berdua nie yer.

cam poyo jer kan gambar nie..konon nyer nak buat pandang luarlah..



budak kecik nie sekarang dah pandai nak duduk baby chair



dah selesai beli makan semua weouls pun gerak balik umah...kira2 dalam kul 7 lebih2 gitu timbul lah satu idea twinggg...(bunyi muzik cam datang idea gitu) apa bila mendapat kata putus yang berbaloi..setelah calling mengcalling keputusan pun di buat...nak tahu keputusan apa yang kami buat?....ok kita ikuti selepas ini....kasi suspen sikit laaa..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: