Rabu, Mei 14, 2008

dah boleh buat 2 TOCANG

Yeyeyeye....rambut Aqisya dah boleh buat tocang....mana tidak nyer sebelum nie rambut Aqisya cantik sangat dengan curly2 nyer macam maggi tu...panjang lagi...siap boleh ikat tocang gitu...tapi dia cam curly2 bawah jer yang atas lurus..mmg aku ngan hubby plan tak nak potong rambut dia tu biar jer..nak nak plak dia suka sangat kalau ikat rambut dia tu dengan letakkan sepit...bila kering nampak cam pendek jer tapi kalau basah waktu mandi rambut nyer mmg panjang...kalau potong nanti rambut yang curly kat bawah tu habislah dia akan jadi starenght (btui ke dak ejaan nyer ya)luruslah senang....cute sangat..alamak puji sendiri..heheheeee...

ayu tak ? hehehe..ha nie masa sebelum potong..nampak tak curly2 nyer tu..



boleh ikat tocang pelbagai...


tetiba hari tu kira dh lama jugalah dalam 2 bulan yang lepas...ptg tu aku balik dari keja kebetulan mak ngan ayah aku datang umah sebab hubby aku tak der ke luar negara kursus..so diaorg datang untuk teman kan akulah sebab nyer 2 2 org anak aku tu tak sihat demam, plak nyer aku pun dah kena virus yang sama...so kalau ada org nie kuat lah sikit kalau apa2 hal jadikan uols...ok berbalik pada ptg aku balik keja tu....lepas balik dari keja tu aku duk sapu2lah sikit sampah kat luar umah tu sambil duk cit cat ngan si Aqisya nielah..


ikat tocang 1 pun boleh sebab rambut dia panjang



tetiba anak si ex pengasuh Aqisya yang dekat depan umah aku tu kuar..sebab dia dengar suara Aqisya duk gelak2 cakap2 ngan aku....budak tu dalam umur 3thn lebihlah..dia kuar tu terus jer dia tarik tgn Aqisya masuk umah dia...si budak tecik ni apa lagi menonong jer ikut masuk...mungkin dia dah biasa duk citu dulu nie..sekarang aku dah hantar dia kat pengsuh lain dah sejak2 ada adik nie...lepas dia tarik Aqisya masuk umah dia tu dia tutup pintu...aku nie gielah letakkan penyapu kat dapur kejap nak gie ambik Aqisya sebab nyer aku tak suka anak aku masuk main dalam umah org..aku nie ketuklah pintu..tup tup mak dia kuar...aku cakaplah nak ambik Aqisya tadi abang (bahasa kepada anak jiran aku tu) bawa Aqisya masuk dalam...oooo biar jerlah depa duk main kut kata si bekas pengasuh tu...dan dan plak tu si abang nie kuar mai kat aku duk tunjuk2 gunting..aku nie dengan slumber nyer katalah "naper main gunting tajam tu nanti kena tgn luka"aku pun paggillah anak aku lalu masuk juga ambik dia..tengok-tengok dia dah dikelilingi rambut...YaAllahhhhhhh habislah rambut anak aku...habis abang tu gunting..plak tu tak sekata...ada yang dah rapat..bayangkan rambut dia yang banyak dan kerinting tu habis jadi panjang pendek..hati nie ghasa cam nak penampar jer budak tu...tapi nasib pikir anak org jer...Aqisya pun apa lagi lepas aku marah tu nangislah dia...terus aku angkat dia bawa balik sekali ngan rambut dia aku kutip..geram nyer ghasa..tapi taklah tunjukkan depan mak dia tu...

ini masa rambut dalam proses pemanjangan..tgk rambut depan tu nampak kontot jerkan..


nasib baiklah dia tak cucuk mata ker,gunting telinga ker....kalau tidak mmg aku dah pukul dah budak tu kat ctu tak kira dah masa tu anak org ker apa ker....masa aku bawa balik tu mak aku terkejut sangat tgk rambut dia..mmg hodoh sesangat...dalam beberapa minit jer aku ghasa dah boleh berubah jadi cam tu...call bagi tau hubby apa lagi bisinglah dia..aku yang terima hazab nyer untuk dengar leteran dia tu..masa tu sian sangat kat Aqisya..(tak dapat nak ambil gambar masa tu sebab kamera hubby bawa outstation) bila dia suh aku ikatkan rambut dia..siap bagi getah lagi...aku cakap rambut kakak dah pendek mana boleh ikat, terus nangis..mungkin dia faham pasai rambut dia tu...

haaa alamak tak clearlah plak..nie semalam dah boleh tocang 2..abaikan yang objek dibelakang tu yer....


tapi sekarang rambut dia dah panjang sikit..dah boleh buat tocang sikit.....cuma nyer masih tak sekata lagi...aku mmg tak oter2 pun rambut tu..biar panjang dulu nanti barulah potong bagi semua sekata balik.....semalam masa hubby gie ambik dia kat umah pengasuh tu tengok2 mak dia ikatkan 2 tocang...alah dah boleh ikat best nyer....banyakkan koleksi getah dan sepit yer....





MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: