Khamis, Mei 15, 2008

Mahal nyer barang sekarang nie

Nak citer sikit nie pasai tghari tadi...tetiba jer perut nie rasa lapar sangat..tak boleh jadi nie.. aku kena makan juga nie...pagi tadi mmg tak makan apa2 langsung. Mula-mula tu ingat nak beli Mc D jer lunch nanti tak nak makan nasi...pikir2 balik nasi jerlah..kenyang sikit...so kuarlah aku nie dengan keadaan yang lapar dan panas plak tu cuaca ari nie...
kedai jual makanan tu tak lah jauh sanagt denagn opis aku nie kira diarea belakang bangunan opis jugalah..Jalan-jalan dalam cuaca yang panas gitu...ok dah masuk dalam kedai tu..terpikir2 juga nak ambik lauk menda nie..banyak nyer lauk tapi nampak cam tak berselera jer... oklah beratur dulu ambil nasi...itu pun nak kena beratur juga ker....ok ikut arahan jer...my turn,senduk kan separuh jer nasi sebab nyer ghasa cam tak selera sangat tgk lauk dia tu...mungkin hari nie tak selera nyer kut hari2 lain selera kena jer....tgk sayur pun dah habis..tak perlah aku pun ambiklah daging masak kuning tu ntah hapa nama masakan dia pun aku tak tahu bedal jerlah..ngan letakkan paru goreng sikit....
ni ha nasi tadi..ok tak harga dia tu uols RM4.50 pada hal tu nasi dia separuh jer....


ok kira....tup tap telek tgk semua sekali RM4.50 mak oiii mahal nyer...pada hal nasi aku letak separuh jer..mmg btuilah harga beras naik mendadak so peniaga menaikan harga berganda...pada hal sebelum nie kalau menu cam tu kenalah dalam Rm2.70 cam tu...sebelum2 nie pun mmg cam tulah aku ambil nyer...mahal bapoklah sekarang nie...aku still bayar jer..tapi dalam hati mak oiii menyumpah gilos....makna nyer mmg kena bawa bekal lah cam selalu kalau cam nie nyer harga...tapi tak tahu lah kalau uols semua ghasa itu adalah harga patutan....





MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: