Selasa, Jun 10, 2008

Panas Aqisya dah tahap tinggi

Cian nyer anak mama nie...demam plak...masa nie demam dah tak larat nak bangun dah tak nak senyum ..tengok camera pun dah cam blur jer..tak nak senyum...itulah kalau Aqisya demam...pagi sebelum aku hantar umah ngasuh tu mmg dia dah demam cuma nyer taklah panas sangat....but dah pesan kat mak ngasuh diaorg kalau apa2 hal bagi tau jer...pagi lepas aku gie keja tu, aku call mak ngasuh tanya pasai Aqisya...mak dia cakap ok dah nak makan nasi...oklah mungkin anak aku nie dah sihat kut....




tetiba tengahari tu area kul 2 tu mak ngasuh dia call bagitau yang Aqisya dah lembik sangat dah..tak bermaya dah...dah 7 8 kali muntah asal apa yang dia makan mesti muntah..so mak ngasuh dia cakap nak bawa dia gie RSAT (rumah sakit angkatan tentera)....tak boleh jadi nie...aku pun apa lagi terus blah jer dari opis...main pesan2 jer kat member kata aku balik anak aku tak sihat...call hubby suh gie ambik anak dulu...apa2 hal hubby ada...masa aku sampai tu dia dah siap nangis dah..biasalah kalu dah tak sihat nie badan semua lenguh2 nak bermanja lah...badan dia jgn katalah mmg panas sangat....aku bawa dia gie Klinik luar jer sebab nyer kalau gie RSAT kompom kena tahan wad nyerlah...doktor chek kata mmg badan dia panas sangat...dah 39 darjah dah...mak oiii tinggi nyer..so doktor bagi 2 pilihan hantar ke hospital atau masukkan ubat bawah buntut tu..aku pilih masukkan ubat, sebab nyer kalau hantar ospital hati aku yang tak sanggup nak tgk dia kena cucuk sana cucuk sini...so doktor pesan dalam masa 4 jam kalau panas dia stil tak turun juga mmg kena gie ospital, tapi kalau panas dia dah reda ok bagi dia ubat demam.....alhamdulillah panas badan dah reda sikit dah....balik tu pakaikan dia cool fever, tapi dia tak nak plak mungkin rimas kut...so now masih ada sisa baki demam tu...selera makan still tak datang lagi...sekarang si Alyssa plak dah berjangkit selsema batuk dari kakak dia..anak-anak mama cepat sembuh yer sayang....





MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: