Khamis, Jun 19, 2008

Bedal jer sensorang...janji kenyang

Semalam kan tetiba jer rasa lapor sangat.....pagi masa kat opis tu tak makan apa, tengahari tu hanya makan roti bakar jer...malam tu apa lagiiiii mmg kriuk kriuklah perut...ikutkan sebelum nie mmg dah jarang makan malam...tambahan plak hubby tak dak nie lagilah malassss nyer nak masak malam...bukan sapa nak makan pun...tapi semalam tetiba jer perut aku nie main irama rock n roll....makan biskut pun tak jadi juga still muzik rock n roll tu ada..so apa lagi planning masaklah jawab nyer....pikir2 masak nasilah kenyang sikit..tapi malassss nyer...nak kena masak lauk plak...tanya Aqisya lah nak makan apa...

Mama : Along nak makan tak?

Aqisya : nak

Mama : Along nak makan apa?

Aqisya : ayam fc

Mama : mana nak ada ayam fc malam2 nie...along nak makan nasi tak mama masak kita makan sama2

Aqisya : tak nak

Mama : kita makan mee nak tak

Aqisya : nak

Mama : ok along gie tgk tv dulu mama masak..along jgn tido k...

dengan semangat nyer aku pun kuarkan ayam, sayur dan rendamkan cendawan..nak buat mee hot plate lah konon2 nyer...tapi hot plate tu takdak pun pkai cool plate jer...tak per janji ala2 hot plate..tong teng tong teng kat dapur dengan semangat nyer masak....tadaaaaaaaaaaaaa dah siap...



buh dalam pinggan semua Qisya sikit aku sikit...alah untuk kenyangkan perut jer so masak nyer tak banyaklah.....sekali tgk Aqisya dah tidolah depan tv lor sapa nak makan dengan aku nie...alamat nyer aku kena makan semualah...nasib baik aku masak sikit jer kalau dak mau pecah perut aku nie....so makan bersendirian jerlah semalam....
aku suka sangat mee ala2 hot plate nie...dulu masa keja kat Png opis aku dekat jer ngan K4 seberang jaya tu...boleh dikatakan setiap jumaat jer mmg kat situ lah tempat aku ngan member2 tuju untuk lunch...aku suka makan hot plate nie kat food court K4..tapi kat kuantan nie kat giant pun ada..so kalau malas nak masak ker apa ker selera nak makan ada mmg giantlah tmpat kunjungan..kekadang tu kalau aku rajin terrrrrrrlebih sikit aku buat sendri jer....

untuk pengetahuan hubby kalau online ptg nie lepas balik keja tu...harusssssssssssssss teringin yer tgk ayang masak mee hot plate nie...kat Labuan kompom tak dak dan plak TAK SESEDAP bini abang masak ...hikssssssssss hiksssssssssssss...


"tgklah abang kalau dah siap boleh duk tunjuk best nie mmg kompom sedaplah yer abang yer..."kalau nak makan haruslah tgu balik dulu yer...


mmg best lah siap licin lagi...tulang2 tu kalau boleh makan mmg dah tak tgl dah tu...sebenar nyer perut lapor sama...cam na pun mmg kena bagi habis juga kalau dak sapa nak makan plak..dulu kalau tak habis tak perlah ada MPK (majlis perbandaran kuantan) boleh tolong clearkan...heheheh hubbylah tu..larikkkkkkkkkkksssssssssss....pastu komplen naper badan dia cepat naik..mana tak nyer kalau dah jadi mpk cepatlah....jgn membazir dia kata....

MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: