Rabu, September 30, 2009

Rumah ker Gua nie

Ayoyoyoyo....ini rumah ker gua nie banyak gelap.Mana ini tuan rumah pergi daaaaaaaaaa...aiseh banyak nyer sawang umah aku nie...hari nie barulah berkesempatan untuk aku membersih umah aku ni kembali ......buka segala tingkap semua lap segala bagai bagi nampak bersih...haaaaaaaa kan dah cerah kembali umah aku nie...minta maaf lah almaklumlah masih mood raya so banyak makan2 lagi sehinggakan aku tak sempat nak buka tingkap umah aku nie...seronok jer tengok semua org dah update kisah2 raya kan...bermacam2 cerita aku baca...seronok jer baca gelagat raya korang2 semua..dah dalam mood raya lah katakan so harus semua menceritakan tentang raya masing2..tak kurang juga dengan aku nie...macam biasa seperti semua sedia maklum aku balik raya ke penang lagi thn nie..thn nie lebih meriah sedikit coz ahli keluarga dah bertambah, so bila ahli keluarga bertambah duit raya juga harus bertambahkan..
Pagi raya semau siap2 berkumpul umah tok aku di Sg.Dua...salam2 semua minta ampun segala bagai, aku , mak ngan adik bongsu aku gie sembahyang raya thn nie, thn lepas aku tak dapat pergi coz Alyssa demam, balik dari masjid weous semau gie kubur arwah tokwan aku...thn nie merupakan thn pertama kami beraya tanpa tokwan aku...mmg syahdu...balik dari kubur , lepak umah makan apa yang terhidang,seperti biasa ada ketupat, rendang, serunding, nasi, laksa dan kuih muih....dah selesai berkumpul semua tghari barulah gie jenjalan umah sedara mara...sory aku tak dak der banyak gambar dipagi raya, semua dalam kamera abg aku...nanti leterlah aku letakkan gambar dipagi raya.Gie jenjalan umah sedara mara sampailah kemalam nyer...keesokkannyer mmg selalulah weouls planning akan balik berkumpul di Alor Setar pada hari raya ke2, tapi thn nie diaorang planning semua nak berkumpul di Penang pada hari raya ke3,jadinyer weouls tak turun Alor setarlah hari tu....raya ke2 follow my father gie jenjalan umah kawan2 nya...
Raya ke3 menu kami sekeluarga untuk dihidangkan pada tetamu jauh mee tulang beserta udang yang segar dan juga bihun sup gear boxxx....wow mmg best..hari tu mmg lupa kejap segala diet mayet nie....makan jangan tak makan bukan senang tu.....riuh rendah lah umah kami dicampur dgn keluarga Kedah turun bertandang...letih beb mmg letih.....diaorng balik pun dah malam....
raya ke4 hubby buat planning last minit...dia ajak balik Kelantan...lagi pun mmg dah lama kami tak balik sana,apa lagi matlamat aku kalau balik Kelantan ofcoz jejak wakaf che yeh..kihkihkih...hajat kesampaian, mmg best tapi weouls tak tido pun umah sedara mara kat sana sebab neyr biasalah anak2 aku nie nakal2 sikit, lagi pun susahlah sikit kalau tido uamh org nie nak balik lewat2 segala niekan..apa lagi terjah cari hotel lah,semua penuh last2 dapatlah budget hotel, tak kisahlah janji malam tu boleh tidokan...but mmg murah hotel2 disana...1 malam jer balik kelantan....raya ke5 tu weouls dah balik semula kepenang....
wahhhhhh mmg best thn nie habis masa atas jalan jer..dari sebuah rumah kesebuah rumah,mmg letih tapi seronok...anak2lah yang paling seronok nyer...lagi plak diaorngkan dah besar sikit, seronok dapat jumpa sepupu2 diaorang sampaikan main hingga tak nak tido....oklah nanti kita sambung citer lagi aku nak gie iron baju kejap lagi pun mata nie dah rasa cam nak tutup jer..biasalahkan kalau perut kenyang mata pun apa lagiiiii...nanti aku sambung citer then nanti aku update gamabr2 masa weouls kat kelantan hari tu...Apa-apa pun Selamat Hari Raya untuk semua dari kami sekeluarga.
MaMa PaDa 2 Org PuTeRi

0 comments: