Jumaat, Ogos 07, 2009

Pakar Sakit Puan ker?

Inilah dia pakar sakit puan..hhehehe..yer ker tu? penutup muka nie sekarag dah kena pakai..mmg dah rasa takut dengan kes H1N1 yang berleluasa nie..dari hari ke hari dah dengar ramai yang meninggal, aku mmg risau especially kes nie banyak kena jangkitan nyer pada kanak-kanak..yerlah antibodi diaorang mmg tak kuatkan so mudah terkena jangkitan.Paling takut sanagt sekarang nie dalam kem yang aku tinggal tu dah ada banyak kes, kematian yang aku dapat tahu dah seorang iaitu anak kepada seorang anggota Tentera Darat di dlam kem yang sama dengan weouls....takut weiiii bila org cakap ada kematian budak umur sekian2 mulalah aku risau dan terbayang wajah anak2 aku tu...hati mulalah gelisah berdoa sesangat agar anak2 aku dilindungi dan dijauhkan dari gejala ini..
sekarang nie asal nak kuar dari rumah jer aku akan pastikan anak2 aku sentiasa memakai penutup muka ini.Nasib baik lah diaorng nak pakai, lagi pun dah ranai diaorng tgk yang pakai so boleh lah aku saiko sikit aku cakap dgn aqisya "kalau tak pakai nanti sakit, bila sakit tak boleh nak jalan-jalan beli vitagen" so kerana nak jenjalan beli vitagen diaorng memakai nyer.sekali sekali saiko tak perkan untuk kebaikan juga.
ini kes baru balik dari umah mak, masih lagi memakai walau pun berada didalam rumah...

ini tak tahulah doktor pakar apa yer....kelakar jer bila tgk alyssa pakai..dh ler penutup tu besar..tapi aku dah adjust kasi kecil muat2 dgn dia..


ini masa kat umah mak diaorng lah nie...very sportinglah anak2 aku nie



apalah yang kakak tu bagi tau mak dia tentang penutup mulut dia tu.
kepada yang ada anak2 kecil, anak besar ker sesiapa sajalah berhati2lah kalau nak bawa anak2 kuar...lebih selamat kalau boleh tak yah lah bawa anak2 ke tempat2 yang ramai org bukan apa benda macam nie kita tak boleh nak nampak...andai kata dah bosan sangat nak duk kat umah kaki nie nak juga kuar pastikan memakai penutp muka ini..kita cuba cegah dari virus yang semakin aktif dan berleluasa ini..kanak2 mudah sangat menerima serangan virus ini.Ini semua ada hikmah nya..salah satu petunjuk dari Allah Taala agar semua manusia tak lalai..
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: