Khamis, Ogos 06, 2009

Funfair ker Welfair

Weekend yang lepas kan aku sajalah bawa anak2 konon nyer nak main kat welfair ooppsss funfair sebelah giant kuantan nie..yelah sebelum nie mmg aku tak pernah dedahkan diaorng dengan benda2 cam nie..kebetulan plak sebelum2 nie diaorng buat dekat tempat2 yang bagi aku mmg tak sesuailah aku nak bawa anak2 main disitu...tempat yang tanah nyer berdebu..biasalahkan bila dah debu tu mudah sangat budak2 nie batuklah apa lah.memandangkan yang sebelah giant nie tempat dia ok sikit, lantai yang berbatu dan tidak berdebu...lepas beli barang kat giant terus bawa diaorng kesitu...orang jgn cakaplah mmg ramai weiiii kena plak hari cutikan.mmg untunglah diaorng nie nak masuk dah kena bayar tiket nak main dalam tu token dia mmg mahal jugalah 1token RM4.nak main semua kena guna 2 token so RM8 untuk SEORANG darablah berapa ramai manusia yang masuk kan..untung memang untung.
Alhamdulillah anak2 aku mmg tak berminat sangat untuk main. Pertama mmg diaorng pun jadi ngeri nak main bila tgk benda tu dah la laju2 ada plak org duk jerit2 semua...mula tu aku ajak diaorng naik keretapi yang muka ulat tu, ramai jugalah bebudak naik...Aqisya tak nak.."taknaklah mama kakak takut jatuh nanti" see dia boleh cakap camtu, semua benda aku tanya tapi tak mau naik...bagus2 duit mama taklah habis nanti.kihkihkihkih.....
hubby puas suh anak2 naik tak nak juga..last2 hubby cakap "kakak naiklah yang tu bulat2 tu tk per yang tu ok" diam lamaaaa jugalah baru dia cakap ok...sekali dgn aku angkut naik..tak per semua org naik dengan anak2 kan tak perlu nak rasa maluuuu...demi keselamatan anak2..

benda alah nielah yang kami naik..kategori laju jugalah dia pusing..aku ni buan boleh pusing2 sangat nanti kompom kepala pun pusing...yang kelakar nyer bila naik menda alah tu si Alyssa meniru gaya yang dilihatnyer..dia pun sibuk duk jerit2 cam org naik roller coster tu..kihkihkih...kelakar jer...berani lah plak...tapi bila turun jer dari situ ajak naik yang lain dah tak nak..selamat selamat...kepala aku pun dah ada rasa pusing2..



last2 ajak diaorng main tangkap2 anak itik plastik dalam kolam tu..dapat hadiah nyer...target nak dapat bear besar sekali dapat cawan seorang sebiji...tak banyak benda yang main pun main sekadar suka2 dapat barang untuk anak2 jer..last2 Aqisya ajak makan dia cakap lapar...terus gie makan dan balik....sekarang nie kaalu lalu jer depan giant tu, diaorng tengok lampu2 banyak dia sibuk duk cakap welfair..gelak aku ngan hubby..."mama tu welfair yang kakak gie aritukan?"welfair tu tempat rumah org tua2 kakak oiiiii...ini bukan welfair ini funfair...tapi oleh kerana dia juga nak menang dia tetap pertahankan welfair nyer...cooobaaannnnn...
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

1 comments:

az1ra berkata...

besar dah anak dara hang..tak lama lagi dapat menantu..hehehehe