Jumaat, April 11, 2008

Hari Paling Bengang...

Hari niekan adalah hari yang paling aku bengang..mula tu mod aku ok jer tetapi tetiba jer mod bertukar jadi tak ok.nak tahu naper mod aku tetiba tukar jadi tak ok? bukan sebab laki aku...dia mana ada dia pi outstation,anak?bukan...hari nie anak2 aku baik jer...tak dak buat hal nyerlah...yang aku bengang sangat tu kat mat bangla pump station tu....

dah le gemuk...tak ensem plak tu...(ada ker bangla yang hensem?....eeeee...geli)cam ni kisah nyer...pagi tadi aku kuar nak gie keja tetiba tgk meter minyak tu cam nak kena tambah jer...tak perlah tambah jerlah nanti balik kang tak yah nak tambah2 dah..dengan bangga nyer di pagi jumaat yang mulia nie aku pun tik tok tik tok bagi signal masuk petrol pump.....dh buka tank ..aku pun nak bayar duit utk isi minyak ni...sekali mat bangla tu cakap bayar kat dlam...tapi selalunyer aku bayar kat ctu jer..tak perlah dengan control nyer aku pun masuk dalam nak bayar...sekali cashier tu cakap kak byar kat pump yer...kuar plak aku nie bayar kat pump...

dah gie kat pump bangla tu cakap pump nie bayar kat dalam tak bayar kat cni...pegi plak aku kat dlam tu...dah la kena beratur...adalah dlm 2 3 org nak bayar beli rokok kut...sampai turn aku, aku pun tunjuklah pump yg aku nak isi tu...tahu dia cakap apa?....bayar kat luar kak..pump semua bayar kat luar...aku dah start hangin dah nie...lor kat luar plak...mana ngan dah lambat nie...aku tgk org dah duk menunggu kat tmpat pump aku tu tunggu turnlah masing2..mesti depa kata apalah minah nie lambat nyer nak isi minyak pun tak tahu ker....dengan muka dah nak hangin tu aku pun kuar panggil si bangla yang gemuk tu...hey mamat nak isi minyak nie...tahu dia kata apa lagi...bayar dalam...aku pung apa lagi terus hanginlah...nak tahu apa aku cakap masa hangin tu...woi bengong ka..sat bayar dalam sat bayar luar...mampuih la cam nei... mana satu btui...nak meniaga ka tak mau...menyusah kan org jer...terus si bangla tu mai dekat aku dengan muka takut nya....sambil aku bagi duit kat dia tu aku sound lagi...buat keja nyusahkan org....apa awak ingat saya tak bayar ker nak buh minyak nie....jgn sesuka hati nak mainkan pompuan yer...

sambil pada tu adalah mamat kat belakang aku nie yg duk tgu turn dia tu (ghasa nyer budak airforce juga kut) dia siap boleh nyampuk lagi...baguih kak marah depa sikit kak...depa nie buat keja lembab sungguh...kekadang depa ingat kita ni apa nak tgu depa....terus saya nyampuk lagi...ha tu la pasai...kena ajar sikit depa mai duk tmpat org nak tunjuk belang....dah selesai semua bangla tu say sorry..blahlah hang nyer sory....aku pun start terus blah.....heheheheee kelakarlah plak ghasa...tengah drive tu aku terpikir2 berani plak aku nie sound dekat ghamai2 org nie...eeeeee malu nyer...haaaa terus terpikir lepas nie mau sebulan 2 aku tak buh minyak kat ctu...malu plak ghasa.......

dah sampai opis semua aku call lah laki aku citer....dia boleh kata ha baguih ajaq sikit...ingat dia nak sound aku sebab aku maki org cam tu...manalah tau kan...alih2 dia sokong plak..ha apa lagi naik tanduklah aku...kahkahkahakah...(gelak ala2 syaiton gitu)...laki aku mmg paham sangat perangai aku nie...tak leh silap sikit kalau silap dia dah tahu dah aku maki sekarung...itu kalau aku berada dipihak yang tak bersalahlah...kalau aku salah aku just say sory jer..sambil muka senyum2 minta simpati.....hehehehehee....


MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

0 comments: