Selasa, April 15, 2008

2 hari weekend yang sunyi

Sabtu,
Selalu nya aku nie tak sabaq2 tgu hari sabtu ahad untuk cuti.....kira setiap minggu nie menghitung hari untuk sampai nyer hari sabtu dan ahad...bukan apa hari tu kan weekend day so aku boleh duk ngan anak2 aku, laki aku...bestnyer...nikmat nyer hari bercuti nie tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

weekend day yang lepas adalah weekend yang paling sunyi..mana tak nyer laki aku tak dak dia outstation 2 minggu..tinggallah aku dan anak2 jer..nasib baik ada anak2 kalau dak mmg mati kutu jugalah aku nie....tapi ialahkan anak2 tak boleh buat gaduh...kalau ada laki aku nie riuhlah sikit bolehlah juga gaduh2 ala manja gitu...hiks..hiks...hiks...tak perlah gaduh ngan anak2 jer..dari jam ker jam aku hitung bilalah nak petang nie...bosan nyer..kalau dah petang bolehlah bawa anak2 kuar main kat taman ker apa ker...takkan nak kuar tengahari terik nie...dah plak tu anak2 plak tido...lagilah sunyi di buat nyer...tak perlah aku buat keja rumahlah..lipatkan kain semua...konon nyer nak bagi terleka bila tgk jam dah ptg..heheheheehe....dah settle semua keja..tgk jam jer lor..baru kul 2.00 ker alah lambat lagilah..aku nie plak tak gemar sangat tido siang nie..

petang pun menjelma...jeng..jeng..jeng...siapkan anak2 semua, dah selesai kita org pun gielah main dekat padang...sian anak2 mama mesti diaorang pun busan duk dalam rumah cuma nyer tak pandai nak cakap jer kata busan...Aqisyalah yang paling suka sekali dapat main ngan ramai kawan2...hari pun dah nak gelap so bawalah anak2 balik yer....anak2 pun dah letih agak nyer...lepas maghrib jer dah tido 2 2 org anak aku tu...lor lagilah mama sunyi sayang...awal nyer anak2 mama nie tido..layan tv jerlah sorang2 mlm tu...

Ahad menjelma...
pagi2 lagi anak2 dah bangun. Aqisya pagi2 lagi dah minta nasi...mungkin dia lapar agak nyer semalam tu tido awal tak makan apa2...alahhh...mama nak tido lama sikitlah...cian plak dia ...terpaksalah aku membangunkan diri..menggoreng nasi yang ada..pandai dia ambik hati aku di pagi yg ngantuk lagi tu..eemmm dap nyer mama...dap..dap..sedap ker..makanlah sayang..masa berlalu..

tetiba pukul 10 tu black out plak...ha mampuih la nasi tak masak lagi...kain dalam mesin tak putar lagi...punyalah panas...elektrik tak dak..berpeluh2 habis ketiak nie...terpaksalah masak nasi secara manual guna dapur gas jer...jgn marah nasi yg aku masak tu mentah sikit dan hangit...heheehheee, aku tak pandai nak agaklah..sory yer anak2 mama...hari nie kita makan nasi hangit sikit yer..sambil2 tu sempat lagi duk main sms ngan laki aku...ceritalah kat dia nasi yang hangit..dia dah agak dah..bini dia nie mmg tak pandai nak guna manual nyer...tak perlah sayang usaha tangga kejayaan kata nyer...hampeh tuilah..

panasss..panass...anak2 aku pun bukan main lagi mengeluarkan peluh...diaorang nak tido pun tak selesa cian....tunggu punya tunggu pukul 4.30 ptg baru ada elektrik...hampeh tui lah...tak perlah...suapkan makan anak2 aku semua (second round yer)bukan baru nak bagi makan..kebulurlah anak2 aku tu......jom kita mandi mama nak bawa anak2 mama kuar..sukalah tu Aqisya...bebaskan Aqisya bermain buailah...itulah inilah..dah lewat dah nie kakak..jom kita balik...masuk umah Aqisya minta susu...puas agak nyer main...tup tap tup tap aku tgk dia tido..alah mama nak sembang ngan sapa nie sayang...adik pun tido juga...awal nyer..baru kul 7.05 lah sayang...magrib pun tak masuk lagi...ermm..erm..sunyi nyer anak2 dah tido..aku pun buatlah kerja macam selalu...tengok tv..dah kul 10 semua mata pun dah ngantuk apa lagi..titunlah..itulah dia 2 hari cuti yang sunyi dan mati kutu....duk hitung jam jer bagi cepatlah isnin...bila dah isnin cepatlah menjelma hari lain...tak sabar tgu laki aku balik...


MaMa PaDa 2 oRg PuTeRi

0 comments: