Rabu, April 09, 2008

Berkelah di Air X Terjun







Hari ahad lepas dah tak tahu nak buat apa kat umah..aku pun ajaklah laki aku gie mandi air terjun...dekat jer dengan umah aku tu dalam 5 km jer kut ghasa2 aku...sekali sekala nak bagi anak aku main air..selalu nyer duk main air kat umah jer...duk berendam dalam kolam kat umah jer...sekali sekala kat luar best juga...padahal si Alyssa tu selsema, si Aqisya baru jer baik demam...tapi tak per nanti mama bagi makan ubat yer..pada hal bukan nak bagi anak2 main sangat,mama ngan abah pun dah kempunan nak mandi air terjun.Mana tak nya sejak2 lepas aku beranak anak no2 ni mmg tak gi mandi air terjun mana2 lagi sebab si Alyssa tu kecik lagi...ialahkan tempat2 air terjun tukan banyak hutan...la nie dia pun dah 7 bulan kira oraitlah sikit nak gie tmpat2 cam tu tapi apa2 pun kena beringat juga...sampai2 tu cari tmpat dulu...mkan apa yg patut....si Aqisya apa lagi kalau nampak air...tak makan pun takper...abah la temankan si Aqisya dulu yer mama nak belasah jap sikit lapar sangatlah ghasa...mula2 Aqisya cam takut jer sebab air sejuk sangat...lepas dah boleh duk dalam air tu apa lagi suh naik pun dah "taknaklah"pulak...tadi takut sangat..si Alyssa nie sebelum nie mmg takut sangat dengan air sejuk tapi hari tu dia pun ok jer tak nangis...seronoklah kut dia ghasa...2 2 org dah dalam kesejukan itu pun jgn org ajak naik "taknaklah" si Aqisya tu..nak main lagi....habis kecut kesemua nyer....dah puas mandi semua salin baju nak balik tetiba masuk jer dalam keta ...hujan pun turun dengan lebat nyer..nasib baik dah habis mandi semua...sejuk gilos..2 2 org si girls nie apa lagi dah ternganga mulut2 tido...letih agak nyer main air sama...sian anak2 mama niekan....takper nanti kita mai lain mandi lagi...hehehehe...
MaMa PaDa 2 OrG PuTeRi

video

0 comments: